איך לחדש חלונות עץ?

לכל חלון ישנו תוקף ואורך חיים מסוים. כאשר אנו מדברים על חלונות עשויים עץ, אנו ממליצים על הקפדה בתחזוק ובחידוש אחת לתקופה (תלוי בסוג העץ ובמזג האוויר / חשיפה לשמש), הכוללת איטום, ליטוש וצביעה מתאימה. באם אתם שואלים את עצמכם איך לחדש חלונות עץ, התשובה לשאלתכם תהיה מחולקת לשני חלקים:

  • צביעה.
  • חידוש.

וכמובן, האם אתם מתכננים לבצע את חידוש החלונות באופן עצמאי בשיטת DIY או תרצו דווקא להזמין איש מקצוע (לעתים אגב, זהו הפתרון המומלץ במידה ומצבם הפיזי של החלונות מורכב ובלוי במיוחד).

חידוש חלונות עץ בשיטת DIY

העץ הוא חומר טבעי כידוע ויש לו נטייה להתיישן ולאבד ממראהו הייחודי. באם מותקנים בבתיכם חלונות עץ, כדאי לעשות ככל הניתן על מנת לשמר את המראה המשליך על כלל נראות הבית כולו, הן מבחוץ והן מבפנים. באם החלטתם לבצע את חידוש החלונות בעצמכם, הנה לפניכם כמה הנחיות חשובות לביצוע מוצלח:

  • קילוף הצבע הישן בעזרת שפכטל, יש לבצע פעולה זו כמה פעמים לאט ובזהירות מבלי לפגוע בעץ יתר על המידה.
  • עם סיום קילוף העץ מהצבע הישן, יש לבצע ליטוש ע"י נייר זכוכית גס, מה שיקנה לעץ מראה חלק, אחיד וללא "סיבים".
  • מריחת שכבה ראשונה בצבע מקשר ושוב ליטוש נוסף לאחר ייבוש.
  • צביעה של שכבה אחת בצבע על בסיס מים והמתנה של כ- 3 שעות עד לייבוש מלא ואז ניתן לצבוע שכבה שנייה.

דגש – באם גוף החלון פגום, סדוק או מחורר, יש ליישם מילוי בשפכטל עץ במקומות הפגועים וללטש את השאריות לאחר ייבוש מלא ורק אז להמשיך את התהליך כפי שציינו.

חידוש חלונות עץ באופן עצמאי דורש סבלנות ודיוק, לכן באם אינכם נמנים עם אותם אלה שזכו למנה גדושה של סבלנות (או זמן נדרש לביצוע המשימה), מוטב לפנות לאחת מהחברות המתמחות בעבודה שכזו.

חידוש חלונות עץ עם חברה המתמחה בצביעת חלונות עץ

זהו שלב חשוב ביותר! רגע לפני שאתם עלולים דווקא לעשות נזק נוסף ובלתי הפיך לחלונות העץ שלכם ולכן, קבלו את ההחלטה המתבקשת לאתר את החברה / איש המקצוע לביצוע עבודת חידוש חלונות העץ שלכם, כך תוכלו להיות שקטים ורגועים שהחלונות יקבלו את הטיפול המקצועי והמתאים ביותר שיחזיר להם את ימי הזוהר מפעם.

כאשר בחרתם את החברה המתאימה (עפ"י המלצות ומחירים) יגיע אליכם איש מקצועי ומיומן, אשר יאבחן בדיוק את מצבם הפיזי של חלונות העץ בבית (מבחוץ ומבפנים), כמו גם באילו צבעים וחומרים יוכל להשתמש על מנת לבצע את העבודה בצורה המקצועית והטובה ביותר.

באם החלונות ישנים ופגומים, תהיה העבודה מורכבת יותר מאשר היה מדובר בחלונות חדשים יחסית, הדורשים צביעה פשוטה בלבד. בנוסף לעבודת חידוש חלונות העץ, יבצע איש המקצוע (בהנחה והוא אכן מקצועי דיו) גם חידוש האיטום מסביב למסגרות והמשקופים שכן, עם הזמן העץ זז, מתנפח ומתכווץ עקב שינויי מזג האוויר ולכן סביר להניח שגם איכות האיטום נפגמה עם הזמן.

תתחדשו ובהצלחה 😊