איך ליצור חדר בטיחותי לתינוק

מי אמר שעיצוב החדר של התינוק לא יכול להיות גם יפה וגם בטיחותי?  לאחר שעברת את שלב הבחילות בבוקר ואת כבר מתחילה להתכונן ללידה, נסי לתכנן את עיצוב חדר התינוק בצורה בטיחותית ככל האפשר. המאמר יסביר כיצד ליצור חדר בטיחותי עבור התינוק.

אולי הכי חשוב, עיצוב חדר תינוק מתחיל עם בחירת הריהוט לחדר. חשוב לבחור בריהוט שמתאים לגודל החדר ויאפשר לנוע במרחב מבלי להיתקל בחפצים ורהיטים. השתדלו לבחור ברהיטים בצבע אחיד, כך תשמרו על אווירה נקייה והרמונית מבחינת העיצוב בחדר. והדגש הכי גדול הוא, לא לרכוש רהיטים עם פינות מחודדות.

מה לעשות עם רהיטים בעלי פינות מחודדות?

במידה שקיבלתם במתנה רהיטים כאלו, הקפידו למגן את הפינות כמו שצריך. באותו ההקשר, הקפידו על בדיקת תו התקן – רוב הרהיטים שנמכרים כבר מגיעים עם תו התקן הנדרש, אך במידה והחלטתם להשאיל ממכרים, בדקו כי הרהיט עדין עומד בתו התקן הנדרש.

במהלך עיצוב חדר תינוק, נסו לשלב אביזרים בטיחותיים בחדר. למשל, שידת החתלה עם נעילת המגירות. כך תוכלו לוודא ששום מגירה לא תשתחרר מהמסילה שלה ותמצא את עצמה על הרצפה. כמו כן, כדאי לוודא כי נעילת הגלגלים של המיטה תקינה, כמו גם נעילת הגלגלים של השידה. תוכלו גם להתקין במיטה מעקה ומוצרי פרזול, שטיחים מונעי החלקה וכדומה.

החליטו על נושא מסוים לחדר התינוק

הצעד המשמעותי הנוסף הוא לבחור את גווני הצבעים של החדר. הצבעים שתבחרו צריכים להיות מרגיעים, לא בהירים או כהים מדי. לאחר מכן, אם תרצו להשקיע, עליכם להחליט על נושא כלשהוא לחדר. לא חובה, אבל בהחלט כדאי.

ישנם נושאים רבים ושונים שבהם תוכלו להשתמש עבור חדרי תינוקות, כגון חיות בג'ונגל, גלי אוקיינוס ועוד. בהתאם לכך, צבעו את הקירות, ציירו ציורים וכל מה שעולה ברוחכם. עם זאת, הקפידו לא להעמיס יותר מדי מידע ויזואלי על הקירות, זה עשוי ליצור תחושה של אי-נוחות.

עיצוב חדר תינוק שלא רק מרגיע אלא גם מפתח

החודשים הראשונים לחייו של תינוק חשובים מאוד להתפתחות המוח שלו. בתקופה זו מוחו של התינוק מתהווה וגדל. החדר בו התינוק ישן צריך להיות בעל אווירה רגועה וגם מפעילה, כדי שיוכלו לישון טוב יותר ולהתפתח מהר יותר.

ולכן, במקביל לתהליך עיצוב חדר תינוק בבית, חשוב גם לתת דגש על מתקנים לתינוקות כמו גדר פעילות מתקפלת, קשת פעילות לתינוקות, מקני תלייה ועוד. ואם תרצו, תוכלו אפילו להתקין רמקולים קטנים להשמעת מוסיקה מכל מיני סגנונות. מה יותר מושלם מחדר תינוק כזה?

כדאי לשלב צמחייה בעיצוב חדר תינוק?

התשובה לשאלה זו תלויה בהעדפת ההורים והתינוק. יש תינוקות שאוהבים לגעת ולשחק עם צמחים בעוד שאחרים מפחדים מהם. בתוך כך, כנראה שחלק מההורים מאמינים שצמחים בחדר תינוקות יסייעו לפתח את תחושת הסקרנות שלהם, בעוד שאחרים מרגישים שזה לא הכרחי.

אנשים רבים מאמינים שצמחייה בעיצוב חדר תינוקות היא רעיון מיושן. עם זאת, מחקרים מראים שתינוקות שגדלים בסביבות ירוקות הם בריאים ואינטליגנטים יותר. בסופו של דבר, החדר של התינוק צריך להיות מקום בטוח עבורו לחקור וללמוד. אם אתם ממגנים את הצמחים נכון ומונעים את נפילתם, אתם יכולים להפוך את עיצוב החדר ליותר חינוכי על ידי הוספת כמה צמחים. בשורה התחתונה, לצמחים יתרונות רבים עבור ילדכם, כמו שיפור איכות האוויר, סילוק רעלים מהאוויר ומתן אפקט מרגיע. חשוב לציין שלא כל הצמחים בטוחים לילדים, לכן כדאי לבדוק היטב מהם לפני שאתם קונים אותם במשתלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *