איך צובעים עץ?

רוצים לחדש רהיטים מעץ? מעוניינים לצבוע את ארונות המטבח? האם הגיע הזמן לצבוע את הדק או הפרגולה? צביעת עץ היא מלאכה מספקת ומהנה וניתן לצבוע את כל סוגי העצים בשיטות עשה זאת בעצמך, כל עוד מתכננים נכון את העבודה ורוכשים מראש ציוד איכותי וצבעים מתאימים לסוג העץ ולמצבו. יש מגוון סוגי עצים לכן חשוב לבחור נכון את הצבע המתאים ביותר לעץ, ויש להתייחס גם למיקום הרהיט או הדק, כלומר האם יש לבצע צביעה חיצונית או פנימית.

שלבים לצביעה נכונה

צביעת שידה, ארונות מטבח, דלתות עץ, רהיטי עץ או פרגולה עשויה להיראות כמלאכה מאתגרת ומורכבת, אך למעשה ניתן לבצעה בקלות בשיטות עשה זאת בעצמך. רגע לפני שאתם צובעים עץ עליכם לבחור מראש את הגימור שברצונכם להשיג,  אפשרויות הגימור הפופולריות ביותר הן:

  • צבע אטום – צבע עליון אטום על בסיס מים או סולבנט מסתיר את המראה הטבעי של העץ ושומר על הטקסטורה שלו. יש מניפת גוונים רחבה, ניתן לבחור בגימור משי, מבריק וכד', הצבע קל ליישום.
  • צבע חצי אטום – הצבע שומר על הטקסטורה הייחודית והמראה הטבעי של העץ ומוסיף גוון בהתאם לבחירה שלכם. יש מניפת גוונים רחבה, הצביעה קלה ומהנה.
  • לכה שקופה – צביעה בלכה שקופה מבטיחה מראה טבעי של העץ, הלכה יוצרת שכבת הגנה וניתן לבחור בגימור מט או משי.
  • צבע לזור – צבע גמר להגנה על העץ מפני פגעי מזג האוויר, עובש וריקבון, בגימור משי, יש מניפת גוונים רחבה.

כאשר מתכננים לצבוע עץ חדש מומלץ לצבוע אותו בצבע יסוד כדי להגן מפני התקלפות ולספק שכבת הגנה אפקטיבית לדחיית מים, אך לפני יישום הצבע יש להכין את העץ. צבע יסוד מבטיח חיבור מעולה של שכבת הצבע הנוספת. אם מעוניינים להשיג אפקט אטום ולהסתיר את הטקסטורה של העץ, חשוב ליישם צבע יסוד כהכנה לשכבת הצבע העליונה.

חשוב להדגיש כי פרויקט צביעה דורש הכנות מקדימות ואין לדלג על שלב זה אחרת התוצאה עשויה להיות מאכזבת. לכן, חשוב לשייף קלות את העץ, להסיר שכבות של צבע ישן, יש חומרי ניקוי ייעודיים להסרה מהירה וללא מאמץ של צבע, לכה או זיגוג. אם מוצאים סדקים וחורים בעץ יש למלא אותם וכדאי לבדוק האם העץ נגוע בתולעים או במזיקים אחרים ולטפל בבעיה.

לאחר הכנת העץ וייבושו מתחילים בצביעה המהנה, יש לבחור היטב את הצבע ולוודא האם הוא מתאים לסוג העץ, לצביעה פנימית או חיצונית ולעקוב אחר הנחיות היצרן. מומלץ לצבוע עצים עם מברשת איכותית, אפשר לצבוע גם עם רולר איכותי או בריסוס, יש גם צבעי עץ המגיעים כספריי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *