בחירת תאורה לסביבת המחשב

אי שימוש בתאורה נכונה בסביבת המחשב עלול לגרום לעייפות בעיניים וכתוצאה מכך אף לנזק בעיניים. תאורה טובה ונכונה לעומת זאת, תורמת ליכולת המיקוד והריכוז, מפיגה עייפות ואי נוחות ותורמת ביצירת סביבת עבודה נוחה ונעימה. אנו, במדריך עיצוב, בחרנו לרשום דווקא פוסט בנושא תאורה בסביבת המחשב, משום שאנו מוכרחים לציין את החשיבות של בחירת תאורה נכונה לפני שאתם מחליטים לעצב מחדש את המשרד או שולחן העבודה שלכם עם איזו מנורה אופנתית ויוקרתית.

חשוב להבין, שבמידה ותבחרו תאורה לא נכונה, תיפגע יכולת העבודה שלכם בצורה ישירה, ועם זאת גם תפוקת העבודה שלכם. צוות מדריך עיצוב מדגישים כי עיצוב תאורה שולחנית מחדש חייב להתייחס לנושא זה. תאורה טובה היא כזו אשר עוצמתה מספקת דיו ולא גורמת לנו לאמץ את העיניים ולגרום להן להתעייף במהירות או להרגיש חוסר מיקוד או חוסר פוקוס. יחד עם זאת, תאורה חזקה מידי עלולה לסנוור את הראייה לאף לפגום באיכות הראייה שלנו.

תפקידה החשוב של התאורה, מעבר להיותה פריט עיצובי מרשים על שולחן העבודה שלנו כמובן, הוא, מן הסתם, להאיר לנו את משטח העבודה על מנת שנוכל לראות ביתר קלות ודיוק צבעים, טקסטורה וכדומה. אך בנוסף, מחקרים פסיכולוגיים מראים כי אדם אשר עובד בסביבת תאורה מוארת דיו (לא יותר מידי ולא פחות מידי) – אותו אדם מרגיש גם טוב יותר, מאשר אדם שעובד בסביבה חשוכה.

תחשבו על כך בפעם הבאה שאתם הולכים לקנות תאורה מתאימה  😉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *