האם כדאי לשכור קבלן שיפוצים?

עומדים בפני שיפוצים ותוהים האם כדאי לבצע כמה מן השיפוצים (או את כל השיפוצים) בעצמכם, או שמא עדיף יהיה לקרוא לקבלן שיפוצים מומחה ומקצועי? קבלני שיפוצים הנם הדרך הנכונה ביותר לביצוע עבודות שיפוץ בבית או בדירה ממספר סיבות. על כך בפוסט הבא.

  • קבלני שיפוצים הנם בעלי וותק בעבודות בניה ובשל כך, יש להם את המיומנות הנדרשת בכדי להשלים את עבודת השיפוץ בביתנו בצורה הטובה ביותר והם יודעים להעריך בצורה מדויקת יחסית כמה זמן ייקח השיפוץ, בהינתן עבודות עבר דומות שהיו להם. בנוסף, ללא קבלן שיפוצים קשה מאוד לדעת בוודאות אם תוכניות שאנו עושים ישימות בפועל, או ממקסמות את ניצול השטח בדירה. כמו כן, אין לנו את הניסיון להבין אם מה שנראה לנו בדמיוננו נוח ואסתטי אכן מתממש ככזה לאחר סיום השיפוצים, ולשם כך אנו צריכים את ייעוצו המלומד של קבלן שיפוצים, שיוכל להדריך אותנו ולמנוע מאיתנו טעויות של חובבנים.
  • לקבלן שיפוצים יש פועלים שבעזרתם הוא מבצע את משימות השיפוץ שמוטלות עליו. העובדים שלו מיומנים בעבודת השטח ויאפשרו לנו להראות תוצאות במהרה, שכן ככל שיש יותר ידיים עובדות, כך משך העבודה מתקצר. כמובן שגם אנחנו יכולים לתפקד כקבלני שיפוצי ולהעסיק פועלים, אך אצל קבלן שיפוצים כל כאב הראש של העסקתם ותשלום משכורות הנו באחריותו ואנו פטורים מההתעסקות המעיקה הזו.
  • כל קבלן שיפוצים טוב נמצא בקשרים עם בעלי מקצוע אחרים בתחום השיפוצים והבניה ודרך הקשרים הללו אנו נוכל לקבל מחירים אטרקטיביים יותר על חומרי הגלם הדרושים לעבודת השיפוץ של ביתנו ושאר השירותים הנלווים לשירותיו של הקבלן (דוגמת מינוי מנהל עבודה). למעשה, בכך שאנו שוכרים את שירותיו של קבלן שיפוצים, אנו חוסכים עלויות וזוכים להנחות בתחומים אחרים, דבר שהוא מבורך. לא רק זה, בגלל שקבלן השיפוצים כבר עבד עם בעלי המקצוע הללו בעבר, אנו מבטיחים סביבת עבודה נוחה והרמונית לכל.
  • וודאות שעבודת השיפוצים תתבצע תלויה בכך שנשכור את שירותיו של קבלן שיפוצים מפני שעצם כך שעשינו צעד כה גדול לעבר שיפוץ שוודאי חשבנו עליו במשך שנים, מבטיח שאנחנו נעשה הכול כדי שהוא יתממש. ניתן לומר שלעיתים קבלני שיפוצים לא עומדים בדרישות מהם או באחריות לטיב העבודה, אך עצם זה שמעגנים את החובות שלהם בחוזה ולא משלמים להם את מלוא הסכום מראש אלא חלק בסיום העבודה, מבטיח שהעבודה לא רק תתבצע, אלא תתבצע לשביעות רצוננו ותפסיק להיות תכנית מגירה.
  • קבלן שיפוצים הנו אובייקטיבי, בניגוד אלינו. הוא אומנם רוצה שנהיה מרוצים מהשיפוץ, אך אינו קשור רגשית לאותו עיצוב פנים שנבחר ולכן יכול ביתר קלות לראות את התמונה הגדולה ולהעיר כאשר לדעתו יש צורך לבצע שינויים. אילו היה עלינו להיות הקבלנים של פרויקט השיפוץ שלנו, היה לנו הרבה יותר קשה להיפרד מרעיונות שבפועל לא מסתדרים כפי שדמיינו מפני שכבר דמיינו איך אנחנו חיים בחדרים המעוצבים הללו. קבלני שיפוצים לא נתונים תחת לחצים אמוציונאליים כאלו.
  • אם איננו בעלי מקצוע בתחום הבניה והשיפוץ, סביר להניח שאיננו מעורים בתקנים שעל המבנה לעמוד בהם ולכן לא יכולים להשגיח שהעבודה אכן נעשית בצורה הטובה ביותר, זאת בניגוד למצב כאשר אנו שוכרים את שירותיו של קבלן שיפוצים שמהווה העיניים שלנו בפרויקט.
  • שכירת קבלן שיפוצים מהווה חיסכון כספי עבורנו ממספר בחינות – הן בגלל שזה חוסך לנו את הצורך ללמוד תחום עבודה חדש לגמרי כדי שנוכל להשגיח בעצמנו על ההתקדמות, הן בגלל הקשרים שיש לקבלני שיפוצים, והן בגלל שהניסיון שלו מאפשר לו לראות תקלות מבעוד מועד ולתקנן לפני שהן עולות לנו ביוקר.

אם כן, שכירת שירותי קבלן שיפוצים אומנם עולה כסף, אך במקרים רבים הוא חוסך הרבה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *