הטפטים חוזרים הביתה

זוכרים את הטפטים המכוערים של שנות השישים והשבעים? אלו שעיטרו בגאון ובלי בושה בעיקר את המטבחים של בתי הסבים והסבתות שלכם, ולא הייתה בה טיפת חן? אז שכחו מאלו, ופנו מקום לדבר הגדול הנוכחי: טפטים מעוצבים לבית. היום, מדובר באחד הדברים המדהימים ביותר שאפשר להכניס הביתה ולהפוך את העיצוב לאומנות, גם אם אין לכם שום ידע בתחום או ניסיון קודם. איך? בעזרת הטיפים שניתן לכם כאן.

10 טיפים לשימוש בטפטים לעיצוב הבית

1

בכניסה לדירה חדשה – התחילו מהדבקת טפטים

אם אתם נכנסים לדירה חדשה – הדביקו את הטפטים לפני כל דבר אחר. כלומר, אל תתפתו להכניס את הרהיטים ולתלות מנורות לפני כן. אגב, מומלץ לעשות זאת ממש לאחר השלמת העבודות ולא באמצעיתן, אחרת הכל ייראה לכם שונה לפתע.

2

התאמת גודל הטפט לעיצוב החדר

רכשתם כמה סוגים של טפטים לעיצוב הבית? שימו לב לאורך ולרוחב שלהם, כדי שיתאימו לעיצוב של אותו חדר ולא ייצרו בעיות. גלילי טפטים לקירות לא מגיעים באותו גודל, ולא נעים לגלות שאין התאמה בין 'פרוסה' אחת לאחרת. זה יכול להרוס את העיצוב כולו.

3

שייפו והסירו שכבות צבע לפני ההדבקה

הדבקת טפטים תיעשה רק על קיר משויף, חף מכל דבר. יש להסיר שכבות צבע, טפטים קודמים וכל דבר אחר שיפריד בין הקיר לטפט החדש. השיוף חשוב גם הוא, כדי לאחוז בצורה הטובה ביותר בקיר.

4

עבדו עם הוראות ההדבקה של הטפט

בחנו את ההוראות שקיימות בצידו האחורי של הטפטים. בעת הדבקה של טפטים לעיצוב הבית, יש להסתכל על הנחיות אלו כדי להבין עד כמה החומר דליק, האם הוא עשוי לדהות וכמובן – איך לנקות אותו ובאילו חומרים.

5

חפשו טפטים לעיצוב הבית אשר עשויים פליז בחלקם האחורי

טפטים כאלו יהיו הרבה יותר קלים להסרה במקרה הצורך, תוך גרימת נזק מינימלי עד אפסי לקירות עליהם הודבקו.

6

אין להדביק על קיר רטוב או לח

אין להדביק טפטים לעיצוב הבית על קירות רטובים או לחים. קיר בו מופיעה רטיבות כלשהי חייב להתייבש קודם, כאשר את הרטיבות יש לתקן לצמיתות. אחרת, הטפט ייהרס ולא ניתן יהיה לעשות בו שימוש.

7

הדביקו את הטפט בקיר שמול הכניסה לחדר

רוצים להשיג את האפקט המקסימלי? הדביקו את הטפט בקיר שמול הכניסה לחדר. בדרך, תוכלו גם לחסוך בחומר, במקרה שאינכם יכולים להצטייד בכמות שתספיק לחדר כולו.

8

שקלו להוסיף טפטים לרהיטים

אל תוותרו על רכישת טפטים לרהיטים, ולא רק לקירות עצמם. טפטים כאלו יכולים להתאים לריהוט עץ בעיקר ולהפוך גם אותם ליפים בהרבה, כך ש'ישוחחו' עם הטפטים לקיר.

9

לחדרי ילדים חפשו טפטים קלים לניקוי

חפשו כאלו – יש הרבה מאוד טפטים לעיצוב הבית אשר מיועדים בדיוק למטרה זו וקל לנקות מהם כמעט כל כתם.

10

נותרו לכם שאריות? אל תזרקו אותן

בעת הדבקת טפטים לסלון, טפטים לחדרי נוער או לכל חדר אחר, ניתן להשתמש בשאריות טפטים לעיצוב הבית שנשארו מהעבודות הקודמות, ולעשות מעין בליִל של חתיכות טפטים. כמובן שרצוי להשתמש בחתיכות בעלוֹת צבעים תואמים.

מדריך להדבקת טפטים

צפו בסרטון הבא של אתר wallanddeco.co.il להסבר מעולה להדבקת טפט:

לרעיונות ודוגמאות של טפטים:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *