חשיבות בחירת התאורה בבית

בין אם אתם מתכננים לשפץ את הבית או שמא אתם מעצבים אותו מחדש, באמצעות תכנון נכון של גופי התאורה, תוכלו להאיר כל חדר וליצור אווירה נעימה ומזמינה בבית שלכם. יש שיפוץ באופק הקרוב? במאמר הבא נסביר כיצד לבחור את סוג התאורה בהתאם לחדר המתאים.

אין ספק, שלכל חדר יש אופי משלו וחשוב לבחור עיצוב תאורה בהתאם לחדר ולאווירה שרוצים שהוא יעניק. בעוד שהכניסה לבית צריכה להיות עם תאורה חמימה ומזמינה שתאיר את הכניסה ותדגיש את האזור, החלל המרכזי של הבית, כמו אזור האוכל והסלון – צריך להיות דווקא מואר במיוחד. זאת, בזמן שמומלץ לא לסמוך על תאורה אחת, אלא להיעזר במספר מקורות כדי לקבל תאורה מיטבית. כמו כן, יהיה חשוב לדעת לשלב בין התאורה הטבעית שחודרת לבית לבין גופי התאורה.

שילוב גופי תאורה עם תאורה טבעית

אם אתם שוקלים כיצד כדאי לעצב עם גופי תאורה, זכרו כי מומלץ להשתמש בתאורה חסכנית. זאת, על מנת שלא תבזבזו חשמל מיותר באזורים בהם נכנס אור שמש. עם זאת, ישנם אזורים מסוימים בבית שמחייבים תאורה מלאכותית, לא משנה עד כמה מגיע לאזורים אלו אור טבעי. למשל, אזור המטבח.

כאשר מדובר על עיצוב תאורה למטבח הבית, גם אם המטבח מאוד מואר, אתם תרצו תאורה חזקה ובדרך כלל לבנה כדי להאיר על הבישולים שלכם. במטבח, במידה שיש אי, מומלץ להרכיב מעליו גופי תאורה נתלים וחזקים. כך תשדרגו את עיצוב המטבח, וגם תשדרגו את פינת העבודה שלכם. תוכלו תראו מה אתם מבשלים, מה אתם קוצצים וכולי.

באילו גופי תאורה משתמשים בחדר הרחצה?

אם עיצוב תאורה לסלון יצריך שימש בגופי תאורה צהבהבים או צבעים חמים אחרים, אז חדר הרחצה בדרך כלל יצריך להתקין תאורה חזקה אשר מתאימה לחדר הזה. מומלץ להתקין גופים המותקנים לצד המראה או מעליה, כאשר רוב האנשים בוחרים בגוון הלבן עבור חדר הרחצה.

חדר הרחצה שלכם אמור להיות המקום האישי ביותר עבורכם. עם זאת, זהו גם חדר שאמור להיות פרקטי. כאשר משתמשים בכלים סניטריים מסוגים שונים, אתם אמורים להיות מסוגלים לראות בדיוק מה אתם עושים וכיצד. ולכן מומלץ לבחור בתאורה לבנה עבור חדר זה.

עיצוב תאורת חדר ילדים בצורה נעימה

עיצוב תאורה למטבח מצריכה שימש בגוון לבן חזק בד"כ, אז עיצוב תאורה בחדר הילדים יצריך שימוש באור שלא מזיק לעיניים ולא גורם להן להתאמץ. מומלץ להתקין גוף תאורה צמוד תקרה שמפזר את האור בצורה אחידה לכלל החדר ולא יוצר אזורים מוארים יותר ופחות בחלל.

ובאותה הנשימה, בחדר השינה של ההורים יהיה מומלץ למקם את התאורה במרכז התקרה מעל המיטה. תאורה צמודת תקרה מומלצת בנוסף למנורת לילה על שידה לצד המיטה, מה שיעניק את התחושה הנעימה ביותר.

בחירת ספוטים ותאורה שקועה עבור עיצוב הבית

בשורה התחתונה, תאורה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בבית. ניתן להשתמש בה כדי ליצור אווירה ולהגדירה בצורה הכי נכונה. וישנם סוגים רבים ושונים של תאורה שניתן להשתמש בהם למטרות שונות, כאשר הנפוצים ביותר הם מנורות תקרה, מנורות שולחן, מנורות רצפה ותאורה שקועה.

כאשר מדברים על עיצוב תאורה שקועה, מתכוונים למעשה לכך שהתאורה שקועה בתוך הקיר או בתוך ריהוט, מה שיוצר תחושה מאוד ייחודית. התאורה השקועה יקרה יותר, אבל היא מעניקה אווירה שאין לה תחרות. אם תרצו להוזיל עלויות אבל עדיין להנות מתאורה שקועה, תוכלו להתקין ספוטים בעלויות מאוד ידידותיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *