כיצד לבנות נישת גבס לטלוויזיה

זה כל כך פשוט, באמת לא מסובך כמו שזה נראה. מי שאוהב לשפץ את ביתו במו ידיו, יכול בהחלט לשנס מותניים ולצאת למשימה. הצעה זו עומדת עבור כל אדם ללא הבדל מין וצבע. עכשיו ברצינות: כיצד לבנות נישת גבס לטלוויזיה? תכינו את הכלים, אנחנו מתחילים.

הכנות ראשונות: תכנון נכון

בשלב הראשון עליכם לענות על כמה שאלות: מה עתיד להיות מונח על אותה נישת הגבס (קחו בחשבון כי מדובר על כמה מוצרים הכרחיים כגון: הטלוויזיה עצמה, הממיר, DVD, אולי מגבר). מכיוון שמדובר על מוצרים חשמליים, קחו בחשבון שחייבת להיות נקודת חשמל ואנטנה עבור הטלוויזיה. הנישה אמורה להיות מתוכננת כך שלא תהווה בעיה בגישה אל אותה הנקודה. חשוב לשים לב על איזה קיר מדובר, היכן עוברים חוטי החשמל והאם יש מערכת צינורות מים בקיר. תכנית הבנייה תוכל לתת מענה לגבי העניין.

חומרי הגלם: פרופילים

מדובר על ניצבים ומסלולים מפח המונחים על גבי הרצפה, מוצמדים אל התקרה וכמובן ניצבים לאורך הקיר. משקל כבד דורש קונסטרוקציה, כלומר מבנה, עם רוחב פרופיל של שבעה עד עשרה סנטימטרים (כשאנחנו אומרים כבד הכוונה לטלוויזיה גדולה כמו של פעם). משקל בינוני או קל יכול לעמוד על מבנה שנבנה מפרופיל ברוחב חמישה סנטימטרים בלבד.

שימו לב: ניצב הוא מי שנכנס אל המסלול, הפח שלו עבה יותר כי הוא מחזיק את כל המבנה. החיבור של הניצב למסלול מתבצע על ידי בורג פח. החיבור של המבנה אל הקיר יתבצע על ידי בורג דפיקה (מומלץ לעבוד עם פלס כדי שלא תגלו שהמבנה עקום). במידה וכל המבנה עומד על מרצפות שיש, חשוב להניח פס שיגן על השיש מפני פיצוצים/סדקים כאשר תקדחו.

הערה חשובה

כדי לוודא שעשיתם את העבודה כמות שצריך בנוגע לחשמל, מומלץ להתייעץ עם חשמלאי מוסמך. עליכם להעביר את כל הכבלים של החשמל כך שיהיו נסתרים, לאגן אותם בקופסא של שמונה שקעים (עדיף), לזכור להשאיר מקום עבור מעבר של כבלים עם ראש יותר גדול ולוודא הארקה לקונסטרוקציה, כלומר למבנה שבניתם.

הציפוי הוא שקובע אחרי שהבסיס כבר קיים

לוחות הגבס נחתכים די בקלות. סביר להניח שכבר תכננתם את מה שאתם רוצים לבנות. כעת, בסך הכול אתם זקוקים לסכין יפנית טובה, לתשומת לב מרבית (כדי לשמור על האצבעות), ולסרגל מתכת עבה וארוך. שופין גבס ייתן את המענה לגבי קצוות שלא נחתכו בצורה מדויקת.

כדי לחבר את הגבס למבנה הקיים השתמשו בברגים של גבס. רשת חיבור או נייר מיוחד שמחבר יכולים לעזור מאד בחיבור בין שתי פלטות או חיבור של הפלטה לקיר. כדי לשמור על הפינות אתם יכולים להשתמש בפינה מפח או בפינה משתנה. אוטוטו סיימנו. כעת נותר לצפות את החיבורים בשפכטל אמריקאי, שייתן מראה חלק ואחיד, ולאחר הייבוש ללטש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *