מדריך לבחירת ריהוט לגינה

ריהוט לגינה הוא המרכיב המרכזי שבה, שהופך אותה מעוד גינה לפינת חמד אמיתית, ומזמין אותנו לשבת ולהתרווח בנוח. חשוב שהוא יהיה אופנתי ויפה מצד אחד ושימושי ונוח מצד שני. כיצד בוחרים ריהוט גן שיתאים לעיצוב הכולל ויתרום להרמוניה, ויהיה שימושי ועמיד לאורך זמן? כל הפרטים במדריך שלפניכם.

להתאים את הריהוט לעיצוב הגינה

דברים יפים לעין, הם גם מושכים ומזמינים יותר. בחירה של ריהוט גינה המותאם לעיצוב הכולל של הגינה יעניק יופי רב למתחם כולו ויגרום לכם להשתמש בגינה שלכם הרבה יותר. ישנם סגנונות עיצוב גינה רבים – החל מגינה אנגלית, דרך גינה כפרית ועד לגינה בעיצוב ים-תיכוני. הבחירה בריהוט צריכה להיעשות בהתאם לקו הכללי.

השלב הראשון בבחירת ריהוט גינה הוא לבחור את החומר ממנו הרהיטים יהיו עשויים. לכל חומר יהיה יתרון וחסרון וגם פה כמובן, חשוב להתאים את החומר לעיצוב הכללי של הגינה. הנה כמה מהחומרי גלם הפופולארים ברהיטי גינה:

  • ראטן – רטאן אלו הם עצי דגל ממינים שונים הגדלים באוסטרליה, אפריקה ואסיה. הם משווים לגינה מראה טרופי נועז ומזמינים לישיבה. היתרונות, כאמור, הם יופי ונוחות, אך החסרונות הם בלאי מואץ בתנאי אקלים ישראלי.
  • רהיטי מתכת – המתכת נחשבת לפופולרית למדי כשבוחרים ריהוט גינה – היא קלת משקל ולא יקרה, ותהליך הייצור שלה מונע ממנה להחליד במגע עם מים. יחד עם זאת, כשבוחרים ריהוט העשוי מתכת, חשוב לוודא שמדובר במתכת אמיתית ואיכותית.
  • ריהוט מעץ – הריהוט הפופולרי ביותר לגינות, בעיקר בגלל שהוא מסמל את הטבע באופן הסמלי ביותר. רהיטי עץ נחשבים לעמידים יותר וכמובן מעניקים יופי רב לגינה, ומצד שני יש לקחת בחשבון עלות גבוהה יחסית וצורך בתחזוקה קבועה כדי למנוע מהעץ להתנפח ומחרקים למיניהם לקנן בו.
  • במבוק – רהיטים העשויים במבוק מעניקים לגינה מראה כפרי ורגוע, ולא בכדי – הבמבוק נחשב בתרבות המזרח סמל לאושר, עושר והצלחה. הוא אמנם זול יחסית, אך לא מתאים לאקלים הישראלי. לכן, אם בוחרים ברהיטי במבוק, עדיף להציב אותם במקום מוצל ומוגן מפני שמש וגשם.

תחזוקת הרהיטים

כדי לשמור על ריהוט הגינה שלכם למשך שנים, חשוב לדאוג לתחזוקה נאותה. בגלל שהרהיטים עומדים

ריהוט איכותי – חסכוני יותר

אם אתם מעוניינים בריהוט שישמש אתכם למספר שנים ולא לעונה אחת, כדאי להשקיע בריהוט איכותי. האקלים בישראל הוא אקלים מתעתע ולעיתים אף קיצוני. חם מאוד בקיץ, וגשום בחורף. מסיבה זו, קנייה של רהיטים איכותיים, גם אם עלותם גבוהה, תהיה חסכונית בעתיד כי לא תצטרכו להחליף את הריהוט שלכם מדי שנה, או גרוע מכך – לאחר עונה אחת. היופי בריהוט איכותי הוא שאפשר להשקיע פחות בתחזוק הרהיטים.

רהיטי גינה זקוקים לתחזוק מתמיד אם אנחנו רוצים שיחזיקו לאורך זמן. תחשבו שהרהיטים עומדים חשופים תחת השמיים – וזה עלול להסב להם נזק, וכמוה הגשם. תמיד מומלץ לכסות את הרהיטים בימים של גשם ותחת שמש קופחת, ובמידה ובחרתם ברהיטי עץ – קחו בחשבון שהם דורשים תחזוקה על בסיס קבוע על מנת שחרקים ותולעים לא יקננו בעץ וכן כדי שהעץ לא יתנפח בעקבות מגע ממושך עם מים. אם מתאפשר לכם, העדיפו להציב את מרבית הרהוט תחת סככה כדוגמת שמשיות או פרגולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *