עשה זאת בעצמך: התקנת פרקט

אנשים אשר רוצים לעצב את הבית שלהם בצורה קצת שונה, יעשו זאת לא אחת בעזרת התקנת פרקט – מהמוצרים העיצוביים היפים ביותר שיש היום. רבים מהם יעשו זאת בעזרת איש מקצוע, אך טוב לדעת שאפשר לעשות את זה גם בצורה עצמאית ולחסוך לא מעט כסף. אז איך בדיוק זה עובד?

שלב ראשון: ההכנות

בשלב ההכנות להנחת הפרקט, חשוב לבדוק את מצב הרצפה. ראשית, יש לוודא כי היא יבשה ואין בה רטיבות או נזילה ממקור כלשהו. במקרה והרצפה רטובה, יש לברר את מקור המים ובמקרה הצורך לטפל בו עוד לפני הנחת הפרקט – אחרת המשטח יינזק לחלוטין לאחר שיונח במלואו. חשוב גם לוודא שאין שקעים משמעותיים ברצפה ואם יש, לדאוג למלא אותם.

טמפרטורת החדר הרצויה בזמן התקנת פרקט, היא 18 מעלות. עם זאת, אם תניחו את הפרקט, כשהוא עדיין סגור, בחדר בו מתוכננת ההתקנה, משך 48 מעלות – הוא יסתגל טוב יותר לתנאיו וכך ההתקנה תהיה מקצועית ואיכותית יותר.

אם יש בחדר שטיח מקיר לקיר, חשוב מאוד להסיר אותו עוד קודם להתקנה. כל משטח רצפה סטנדרטי אחר, יתאים להנחת הפרקט ולא יצטרך כל הכנה נוספת. אגב, פרקט מעץ מלא לא מצריך אפילו את ספוג הבידוד שמשמש עבור התקנת פרקט מסוג אחר.

הציוד הנדרש עבור התקנת פרקט:

  •  לוחות הפרקט עצמם
  • ספוג בידוד במקרה הצורך
  •  פאנלים
  • סף (מספר יחידות בהתאם למספר הדלתות)
  • אקדח דבק חם
  • סיליקון
  • סרט הדבקה
  • מסור חשמלי (ג'יגסו)

השלב השני: התקנת פרקט בפועל

לאחר ההמתנה של 48 השעות, מתחילים בהנחת הפרקט עצמו. ראשית, יש להניח בכל רחבי החדר את הספוג המבודד, כך שיכסה לחלוטין את הרצפה. בין יריעות הספוג אפשר לחבר בעזרת סרט ההדבקה.
חשוב: את הפרקט עצמו מומלץ להניח במקביל לקיר הארוך ביותר בחדר ואת הספוג, שמונח כאמור לפניו, יש להניח בניצב לכיוון שבו יונחו רצועות הפרקט.

מתחילים בהנחת רצועות הפרקט, בצמוד לקיר, כאשר בין הקיר לרצועת הפרקט הראשונה יש לשמור על מרווח קבוע של שמונה מילימטרים (בעזרת טריז עץ, למשל) כדי לאפשר לו לנשום ולהתרחב במידת הצורך. הנחת הרצועות חייבת להיות בצמוד אחת לשנייה, כאשר בנקודת החיבור בין שתי רצועות יש תחילה ליצור השקה בזווית של 45 מעלות ואז להוריד את הרצועה החדשה עד לרצפה.

הרצועה האחרונה לרוב תהיה ארוכה יותר מהמקום שנותר עד לקיר ולכן יש לחתוך אותה בעזרת המסור החשמלי. את שארית הרצועה לא זורקים – אלא מתחילים איתה את השורה הבאה, וכך הלאה. בצורה זו, חוסכים בחומר בזמן התקנת פרקט.

שלב שלישי: הנחת הפאנלים והסף

לאחר שכל הרצפה כוסתה בפרקט, עוברים להתקנת הפאנלים והסף, שיוסיפו יופי וגימור למראה הפרקט וגם ימנעו פציעה מחלקים בולטים וחשופים של העץ או החומר הסינטטי. בשני המקרים, משתמשים באקדח הדבק החם כדי להדביק את החלקים לקיר או לרצפה (בהנחת הסף משתמשים גם בסיליקון).

הנחת הפאנלים במהלך התקנת פרקט צריכה להיעשות, בפינות ובנקודות ההשקה, בזווית של 45 מעלות, כדי ליצור את המראה היפה והטבעי ביותר. כאשר מניחים את הסף, יש לחזק אותו לרצפה ולפרקט עצמו בעזרת הסרט הדביק, כדי להבטיח שיישאר במקומו עד להתייבשות חומרי ההדבקה.

** בהדרכה זו אין אנו לוקחים אחריות לביצוע איכותי ומדויק. התקנת פרקט מקצועית כדאית ומומלצת בפנייה לאיש מקצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *