עשה זאת בעצמך: צביעת דירה

אחרי כמה שנים בדירה המפנקת והחמה שלנו, מגיע הרגע שממנו רובנו חוששים: הצורך לצבוע את הקירות. אין מה לעשות, לאחר כמה שנים הצבע דוהה ומתקלף ומלא בסימנים, מכות, שריטות וכדומה. אבל, צביעת דירה או חדר לא חייבת להיות משימה קשה. אפשר לעשות את זה לבד, בלי לקרוא לאיש מקצוע.

חשוב לציין כי אנשי המקצוע ייקחו סכום של כמה אלפי שקלים על צביעת דירה (שלושה חדרים ומעלה), בעוד על צביעת חדר אחד, המחיר יגיע לכמעט אלף שקלים ואולי אף מעל אלף שקלים במקרים מסוימים. אם תעשו זאת בעצמכם, תוכלו לחסוך אלפי שקלים – ולסיים את העבודה כולה תוך יום אחד.

תכנון של צביעת דירה או חדר

אלא אם אתם מתכוונים לצבוע את החדר בלבן סטנדרטי, יש לתכנן היטב את העבודה. לעיתים, הצבעים שבהם תרצו להשתמש לא יהיו מתאימים לתוכן החדר, על אף שבעין, ללא בדיקה, זה נראה מתאים. בנוסף, לא תמיד תדעו בדיוק באיזה צבע השתמשו בצביעת הקירות שלכם בפעם הקודמת – וחשוב שתדעו זאת מראש.

מציאת סוג הצבע חשובה מכמה סיבות:

    •  אם אתם רוצים לצבוע את הקירות באותו צבע (שאינו לבן) חשוב שתהיה התאמה מדויקת בין השניים
    •  אם אתם רוצים לצבוע בצבע שונה (שוב, למעט לבן) – חשוב שתדעו אילו צבעים יבטיחו הסוואה מוחלטת של הצבע הקודם
    •  אם אתם מתכננים על גוון מסוים, חשוב שתתייעצו עם אנשי מקצוע לגבי התוצאה הסופית, שתהיה, כאמור, שונה לגמרי ממה שחשבתם במקרים מסוימים

ההמלצה היא להגיע אל מרכזי הצבע הגדולים בארץ, רצוי עם תמונות של המקום אותו תרצו לצבוע. התייעצות עם אנשי המקצוע תסייע לכם למצוא את הצבע המתאים (לכל צבע יש היום 'שֵם') וכך כל צביעת דירה או חדר תהיה פשוטה יותר.

ההכנות לקראת צביעת דירה או חדר

ההכנות המעשיות צריכות לכלול בדיקה של כל הקירות ו-ווידוא כי אין בהם מסמרים בולטים וכדומה, אותם יש להוציא. במקומות בהם יש קילופים, חשוב להסיר את הצבע לחלוטין בעזרת שפכטל. במקומות בהם ישנם סדקים, חשוב לחשוף את הסדק לחלוטין ולמלא אותו בחומר מתאים – אשר מתייבש פחות או יותר תוך שלוש שעות. רק לאחר הייבוש הסופי, אפשר להתחיל בעבודה.

חשוב לזכור כי צביעה על קיר חשוף או על צבע יסוד מחייבת מריחת צבע מקשר מיוחד, אשר יבטיח כי השבכה החדשה לא תתקלף לאחר כמה ימים, ותישאר עמידה לכמה ימים. הדבר האחרון שיש לעשות: להניח ניילון או עיתונים על הרצפה, כדי שלא תתלכלך.

עובדים לצביעה עצמה

צביעת דירה או חדר צריכה להתנהל על פי העיקרון הבא: ליטר צבע מספיק לצביעת שישה מטרים רבועים של קיר בשתי שכבות מלאות של צבע. בהתאם לכך, מומלץ לרכוש את כמות הצבע הדרושה, ואף לרכוש מעט עודף למקרה הצורך, כדי שלא תישארו עם קיר שאינו צבוע עד הסוף.

היום, הדרך הטובה ביותר לצבוע – גם את התקרה – היא באמצעות רולר. צביעת התקרה תתבצע בעזרת רולר שאליו יחובר מוט ארוך, ומומלץ שזה יהיה מוט מעץ שלא יישבר או יתעקם. המוט של המטאטא יהיה המתאים ביותר לעניין זה.

בעת צביעת דירה או חדר, חשוב לבדוק גם את מרקם הקיר. כך למשל, קירות חלקים צריכים להיצבע בעזרת רולר עם פרווה קצרה ככל האפשר. קירות מחורצים ייצבעו בעזרת רולר 'פרוותי', שימלא את החריצים בצורה טובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *