מקלחת או אמבטיה?

בשעה טובה החלטתם לבצע שיפוץ בבית הפרטי או בדירה שלכם, ולבטח גם אתם מתלבטים בשאלה מה עדיף – אמבטיה או מקלחת? למעשה, עליכם לקבל החלטה חשובה העתידה להשפיע על איכות חייכם בשנים הקרובות, לכן חשוב להבין מהם ההבדלים העיקריים בין שתי האפשרויות ולהתייחס לשטח של חדר הרחצה ולהרגלי ההיגיינה שלכם.

כאשר שואלים אדריכלים ומעצבי פנים מה עדיף – אמבטיה או מקלחון, אנשי המקצוע יסבירו לכם שמקלחון הוא הפתרון הנכון לחדרי רחצה קטנים, ואמבטיה מתאימה לחדרי רחצה מרווחים ולמשפחות עם ילדים קטנים. יחד עם זאת, ישנם שיקולים נוספים ואחרי קריאת הכתבה גם אתם תוכלו לקבל החלטה שקולה ועניינית.

דברים שכדאי לשקול לפני קבלת ההחלטה

כדי לקבל החלטה האם לרכוש ולהתקין מקלחון או אמבטיה חשוב לזכור כי אנו חיים במדינה חמה ושטופת שמש, וישראלים מקפידים על היגיינה ורחצה יומית. למרות שהכנרת מתמלאת ומראה סימני התאוששות מבורכים בשנתיים האחרונות, משק המים המקומי הוא במצב סיכון, לכן עלינו לחסוך במים המהווים משאב חשוב לחיי האדם. בנוסף, אמבטיה מלאה במים וקצף, עם נרות ריחניים, שמנים ואווירה רומנטית – הם תמונה הלקוחה בעיקר מסרטי קולנוע, ובמציאות אנחנו מעדיפים שטיפה מהירה ויעילה במקלחון.

עלינו להתייחס לגורמים שונים כדי לקבל החלטה נכונה, הגורמים החשובים ביותר הם:

  • גיל המשתמשים בחדר הרחצה הביתי –  אמבטיה מתאימה לילדים קטנים, היא מאפשרת לקטנטנים להתרחץ בבטחה וליהנות מאמבטיה עם משחקים שונים, כמובן תחת השגחת ההורים. לבני גיל הזהב מומלץ להתקלח במקלחת מאחר והאמבטיה מהווה מקור סכנה להחלקה ולפציעות חמורות.
  • שטח חדר הרחצה – אמבטיה מרשימה ביופייה ומגיעה במגוון רחב של גדלים ועיצובים אלגנטיים, לכן היא משפרת את נראות ועיצוב החלל ויכולה להיות סמל סטטוס ופריט אמנותי ומקורי. אם חלל חדר הרחצה קטן, האמבטיה תתפוס שטח גדול, לכן מקלחון עדיף מאחר והוא חוסך מקום ומבטיח חדר רחצה מרווח ונעים. יש מקלחונים בגדלים קומפקטיים וסטנדרטיים כמו 70X70 ס"מ או 90X90 ס"מ.
  • ניקיון ותחזוקה – קל יותר לנקות אמבטיה והתחזוקה שלה פשוטה מאוד, לעומת מקלחון המחייב ניקיון יסודי בגלל הצטברות אבנית ועובש בגומי של הדלתות. לאחר הרחצה במקלחון חשוב לגרוף את המים ואם הדלתות מזכוכית יש לנגב את הטיפות כדי להימנע ממראה מלוכלך ומכתמים המפריעים לעין. עם זאת, התקנת מקלחון בחדר הרחצה חוסכת מקום וניתן לאחסן יותר חפצים ולשמור על סדר וארגון.
  • חושבים על הסביבה – ללא ספק המקלחת הקצרה חסכונית במים לעומת כמות המים העצומה הנדרשת למילוי האמבטיה. משק המים בישראל נמצא במצוקה ועלינו לשמור על מקורות המים ולהקפיד על שימוש מושכל במשאב החשוב ביותר לחיינו. יש לציין כי במקלחת ממוצעת אנחנו משתמשים ב-40 עד 50 ליטר, לעומת אמבטיה הצורכת כ-130 ליטר מים.
  • פונקציונליות – מקלחת היא מקלחון שימושי המאפשר לנו לשטוף את לכלוך וזוהמת היום במהירות, בעוד שאמבטיה מתאימה לכמה שימושים, ניתן להתקלח בה, ליהנות מאמבטיה ממושכת ומרגיעה וניתן גם לכבס בה ולשטוף חפצים שונים כמו רשתות נגד יתושים, מדפי פלסטיק מהמקרר ועוד.
  • פינוק – אמבטיה היא סמל ידוע למנוחה ורגיעה, אין כמו שכשוך ממושך במים חמים עם קצף ריחני. מקלחון מתאים בעיקר למקלחת קצרה ויעילה, אך אפשר ליהנות ממקלחת מרגיעה עם זרם טוב וחזק של מים חמים, כל עוד לא גומרים את המים לשאר בני המשפחה.
  • עלויות – מקלחונים זולים יותר בהשוואה למחיר האמבטיות, יש דגמים פשוטים במחיר שווה לכל כיס העשויים מפלסטיק, ודגמים שמחירם גבוה יותר העשויים מזכוכית מחוסמת. אמבטיות מעוצבות אינן זולות וגם ההתקנה של אמבטיה יקרה יותר לעומת עלות ההתקנה של מקלחון.

לסיכום, הצגנו בפניכם שיקולים שונים שיסייעו לכם להחליט מה עדיף עבורכם – אמבטיה או מקלחון, רק אל תשכחו ששני הפתרונות טובים, ובחירה נכונה מבטיחה לכם איכות חיים גבוהה והיגיינה מושלמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *