משפצים את הבית מחדש

המשימה הגדולה של השנה: שיפוץ הבית. כל שנה אנחנו עוברים על הארונות, מקרצפים את הקירות ורודפים אחר פירורים עם נרות. כמה חבל ששבוע לאחר מכן, אנחנו מגלים שהבית חזר לקדמותו. אז מה הפתרון?

שיפוצים מתחילים מהיסודות

מה שווים קירות לבנים אם האסלה עושה בעיות? כשמתחילים בעבודות שיפוצים מקיפות לבית, חשוב להתחיל בראש ובראשונה מהתשתיות. וודאו שהצנרת עובדת כראוי, הביאו אינסטלטור (ואל תתפתו לעשות זאת בעצמכם), בדקו את מערכת החשמל שלכם ורק בסוף דאגו לקוסמטיקה- עבודות גבס וסיוד. זה אמנם חשוב לא פחות, אבל תמיד מגיע לאחר שהסתיים כל הבלאגן.

שיפוצניקים: האנשים מאחורי השיפוצים

שיפוצים אמיתיים לא מסתכמים בגלון צבע ושפכטל. שיפוצניקים מיומנים יידעו מה דורש תיקון בבית ומה דורש רק קצת עבודת צבע. אם אתם רוצים להתחדש בבית מצוחצח ונקי לפני שאתם מזמינים את אליהו הנביא, הזמינו אליכם הביתה בעלי מקצוע
אמינים ואחראיים.

תיקונים קטנים וגדולים: שיפוצים הם הרבה מאוד פרטים

לכל תיקון בבית מיועד איש מקצוע אחר: חשמלאי לחשמל, אינסטלטור לאינסטלציה וכך הלאה. אל תתנו לאיש מקצוע אחד לעשות את כל התיקונים, משום שכך בדיוק הם ייראו. ההמלצה שלנו היא לעבור עם עט ודף על כל הבית ולרשום בדיוק את מה שאתם רוצים לתקן. לפי זה תדעו איזה איש מקצוע להזמין ומתי.

לפני השיפוצים: כמה דברים שחשוב לדעת

לפני שאתם מפקידים את מיטב כספכם בידיו של השיפוצניק, אל תשכחו כמה דברים חשובים: תמיד תבקשו הצעת מחיר ו-וודאו שהיא מוצגת כהלכה, כדי שתדעו על מה בדיוק אתם משלמים. את הכלים הסניטריים, כלומר: כיורים, אסלות וכדומה אתם אמורים לרכוש בעצמכם ובכל אופן זכרו שהם אינם כלולים בהצעת המחיר. לא פחות חשוב להקפיד על היקף זמן העבודה.

לאחר השיפוצים: עיצוב פנים

אם הצלחתם לעבור בשלום את שלב השיפוצים והתיקונים, כבר מגיעה לכם טפיחה על השכם, אבל המלאכה עדיין מרובה והזמן קצר. עכשיו, כשהקירות לבנים והצינורות חדשים, לא תרצו לעבור לשלב של עיצוב פנים – אומנות עיצוב הבית? לשם כך תוכלו לשכור מעצב פנים, או – אם אתם רוצים ויכולים – לעצב לבד.

שיפוצים נרחבים זה גדול עליכם?

אם כבר יש לכם מספיק על הראש גם בלי תוכנית שיפוצים כוללת, אבל אתם בכל זאת רוצים להשוויץ בבית לפני הדודים, גם שיפוץ קוסמטי פשוט יכול לעשות את העבודה: קחו כמה ימי חופש ותרתמו את הילדים לכיף משפחתי טהור- לסייד את הבית.

נשמע לא פחות קשה משיפוצים נרחבים? גם כאן תוכלו להזמין איש מקצוע, שגם יביא את העובדים שלו וגם יעשה זאת בצורה מקצועית ומהירה. תוך יום או יומיים, כל הבית שלכם יהיה מבריק, נוצץ ומוכן למבקרים.

הבית מוכן ונראה מיליון דולר

עם סיום השיפוצים, רוב האנשים יהיו מותשים מאוד אך גם מרוצים. למקרה שלא תהיו מרוצים לגמרי, ניתן לכם טיפ חשוב: תכננו את השיפוצים כך שיישאר מרווח של כמה ימים מיום סיומם ועד לסדר. כך יישאר לכם מספיק זמן, אם תרצו לעשות שיפוצים לשיפוצים.


חשוב לדעת: לא בכל שיפוץ אפשר להתחיל בעבודה ישירות, יש קודם להבין באם צריך היתרי בניה ספציפיים בנושא, למשל, באם מדובר בחניה מקורה, תוספות מבחוץ לבניין כמו סככות, גדרות וכד', על פי חוק התכנון והבנייה חובה להגיש בקשה של היתרי בניה מיוחדים.

לפרטים נוספים אודות היתרי בנייה, באתר של המרכז להיתרי בניה להכרת החריגות והאישורים השונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *