כסא ארגונומי כחלק מריהוט המשרד המודרני

אנשים שעובדים שעות רבות מול מחשב כבר בטח מכירים את ההרגשה של כאבי הגב והנזקים שהעבודה הממושכת הותירה על גופם. טוב, אז עוד לא היה כסא ארגונומי.

במאמץ להפוך את תוחלת החיים לארוכה יותר ואת בריאותנו לטובה יותר, ויחד עם העובדה ששעות העבודה במקצועות רבים הפכו לארוכות עד מאוד ורבים מאיתנו נמצאים במקום העבודה יותר מאשר בבית, נוצר הצורך בסביבת עבודה ארגונומית. במאמר זה נדבר על ריהוט ארגונומי ועל הכיסא הארגונומי בפרט ונציג הוראות ישיבה נכונה מול מחשב

נתחיל מלהסביר על מזה בכלל משרד ארגונומי?

משרד ארגונומי – התאמת רהיטים לעובדים

כשמדברים על ארגונומיה מתכוונים בעצם להנדסת אנוש – משרד ארגונומי הוא משרד שעבר תכנון הנדסי על מנת להתאים לנו, בני האנוש שמשתמשים בו. התוצאה היא משרד שהרהיטים שבו מותאמים אישית לעובדים המשתמשים בו, לשם יצירת נוחות מקסימלית.

מחקרים רבים שנעשו בתחום מוכיחים כי נוחות בסביבת העבודה משפרת את הריכוז ואת התפוקה של העובד, וכמובן משפרת גם את בריאותו ואת יכולת העבודה שלו לטווח הארוך. אז מה מכיל משרד ארגונומי?

שולחן ארגונומי – שולחן שגובהו מתכוונן בהתאם לגובה הכסא והעובד שיושב עליו, ושצורתו מותאמת לצרכי העבודה אליהם הוא נועד.

מחיצות אקוסטיות – משמשות בעיקר על מנת ליצור חללי עבודה נפרדים לכל עובד בשטח עבודה פתוח, ומאפשרות לכל עובד להתרכז בעבודתו מבלי להיות מופרע על ידי מה שקורה אצל שכנו. מחיצות אקוסטיות יכולות גם להיות ניידות ולהיות מותקנות על פי צרכים ספציפיים משתנים.

וכמובן,

כסא ארגונומי – כסא מתכוונן ויציב, עדיף בעל בסיס של 5 גלגלים, בו ניתן לכוונן ולהתאים אישית את גובה הישיבה, הזווית בין המשענת למושב וגובה הידיות. כסאות ארגונומיים רבים כוללים גם מערכת דינמית שמתכווננת בהתאם לנתוני האמת של העובד ומספקת תמיכה לגב גם כאשר העובד חש בצורך לשנות תנוחה.
למרות יכולותיו הרבים של הכסא הארגונומי, עדיין הישיבה בו אינה מבטיחה לנו שלא נחוש בכאבים, מה שחשוב כעת הוא ישיבה נכונה.

הוראות לישיבה נכונה מול המחשב

לישיבה נכונה בעבודה מול מחשב ישנם מספר כללים בסיסיים. הרהיטים הארגונומיים מאפשרים לכל עובד ליישם אותם בהתאם למבנה גופו הספציפי:

גובה הכסא – צריך להיות מכוון על פי גובה הברכיים.

משענת הכסא – צריכה להיות מכוונת בזווית שבין 100 ל- 110 מעלות ולספק תמיכה לשקע הגב.

כפות הרגליים – צריכות להיות מונחות על הרצפה במלואן.

הברכיים – צריכות להיות בזווית שבין 90 ל- 100 מעלות.

הזווית שבין הגב לירכיים – צריכה להיות גם היא בין 90 ל-100 מעלות.

גובה השולחן – יאפשר כניסה חופשית עם הכסא מתחתיו ויהיה בגובה המרפקים במצב חופשי.

מיקום מסך המחשב – צריך להיות במרחק של כ- 70 סנטימטרים מול הפנים של העובד, כשהגבול העליון שלו נמצא בגובה העיניים.

מיקום המקלדת – צריך להיות מול המשתמש כך שהמרפקים נמצאים בזווית של 90 עד 100 מעלות ושורש כף היד מונח בחופשיות בקו ישר עם המשכה של האמה.

הפסקות – מומלץ לקחת מדי שעה מספר דקות להפסקה, לקום מהכיסא ולחלץ איברים ולנצל את זמן ההפסקה כדי להביט בכל דבר שהוא לא מסך המחשב.

את כל הכוונונים וההתאמות הללו יכולים לאפשר רק פריטי ריהוט משרדי מודרני שתוכננו ויוצרו מתוך מחשבה אמיתית על נוחות המשתמש. חברת פיטרו ריהוט משרדי היא דוגמה מצוינת לחברה המציעה מוצרים איכותיים, נוחים ועמידים, שייראו נפלא בכל משרד ויעניקו את התמיכה והנוחות המקסימלית לכל עובד.

צפו בסרטון המסביר איך לשבת נכון מול מחשב:

הנזקים של שהות ממושכת בסביבת עבודה לא נוחה

כאשר אין מחשבה ותכנון מקדים של סביבת העבודה, ואין השקעה בפריטי ריהוט משרדי מודרני איכותי, ההשפעות עלולות להתבטא בגופם ובמצבם הנפשי של העובדים:

  • כאבי ראש
  • בעיות ראייה
  • כאבי גב
  • כאבים ודלקות במפרקים
  • סחרחורות ובחילות
  • עייפות
  • חוסר ריכוז
  • עצבנות
  • היפר אקטיביות וצורך לקום כל רגע מהכיסא

לסיכום

חברות רבות לריהוט משרדי מייצרות פריטי ריהוט ארגונומיים, אך כדי לדעת שסביבת העבודה שלך היא באמת הנוחה והבריאה ביותר, כדאי ללכת על מותג איכותי ובעל שם כמו הרמן מילר
, חברה אמריקאית ותיקה ומוערכת, שידועה בייצור ריהוט משרדי ארגונומי משובח.

את ההיגיון שמאחורי תכנון כסא ארגונומי, שולחן ארגונומי וסביבת עבודה נוחה באופן כללי, אפשר לראות בסרטון האנימציה החמוד הזה, שנמצא באתר Tudu, מאגר סרטי המומחים בישראל:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *