עיצוב גינות גג בשנת 2020

אם הגעתם לכאן, סימן שהתברכתם באחד הנכסים השווים ביותר שיש היום – בית עם גג גדול שנשקף ממנו נוף עוצר נשימה, האוויר זורם אליו 24/7 והשמש מחממת. הידעתם? ניתן לעצב גינה על הגג, וליהנות מהשילוב המדהים של ירוק, פינות ישיבה ואפילו בריכה – על גג העולם. לפניכם כל הרעיונות לעיצובים העכשוויים שיהפכו את הגג שלכם לפינת חמד שתמיד חלמתם.

עיצוב גינות – כל הרעיונות

גינות גג מודרניות

גינות גג מודרניות שואפות ליצור זרימה בין הגינה לבית ולהפוך אותם ליחידה אחת. על כן, העיצוב מתבסס על קווים נקיים וצורות גיאומטריות, וחיפוי הקרקע יהיה לרוב עשוי דשא סינטטי או בטון אדריכלי. גינות גג מודרניות מעניקות תחושה של שקט, ודורשות מינימום של תחזוקה. ניתן להשתמש בצמחייה כמו אדניות פרחים, שיחי במבוק או עצי דקל, ולשלב פסלים ומזרקות.

עיצוב גינות גג עם בריכה

גינת גג עם בריכה היא ללא ספק חלום של הרבה אנשים. השמש החזקה לצד הבריזה התמידית בתוספת של פרטיות על הגג, מובילות אותנו לרצות להשתכשך במים, ולא תזיק צלחת של פירות טרופיים בצד. בריכה על הגג יכולה להיות מובנית בקרקע – אך לא תמיד אפשרית לביצוע. לכן, ישנה אפשרות לבניית בריכה מעל לפני הקרקע. בגינה שכזו, ועל מנת ליצור מראה קיצי ומרענן, כדאי לדאוג לחיפוי דשא סינטטי או עץ. חשוב לשים לב שגינת גג עם בריכה אפשרית רק לאחר אישור מהנדס שהגג יכול לשאת את כובד הבריכה עם המים. לכן, לפני הכל, וודאו שלגג שלכם יש את התנאים המתאימים.

גינת גג עם עציצי תבלין

גינת גג עם עציצי תבלין זה הכי ישראלי שיש. בין הצמחים הפופולריים לגידול ניתן למצוא: נענע, מרווה, לואיזה, אורגנו, טימין ורוזמרין. שתצילת צמחי תבלין יכולה להיעשות לאורך כל השנה, אך לכל צמח יש את מזג האוויר המועדף עליו. צמחים של קיץ הם בזיליקום, נענע, לואיזה, אורגנו וטימין, ואילו בסתיו כדאי לשתול עירית, שמיר, אורוגולה, כוסברה ופטרוזיליה. אם תרצו לשלב בגינה שלכם עצי פרי וירק ולא רק צמחים – אז העצים הפופולריים ביותר הם עצי פירות הדר ועצי מנגו שמתאימים לרוב חלקי הארץ ונוחים לגידול, עץ אבוקדו, לימונים, עגבניות ועוד. שימו לב שככל שמדובר בעץ פרי או ירק שצומח לממדים גדולים עד שנותן את פריו – כך תזדקקו לגג גדול יותר.

גינות גג עם דשא

דשא הוא אחד החומרים הנעימים ביותר למגע, ובגינה עם דשא אתם תיהנו להסתובב יחפים ולא תצטרכו לדאוג מפני נפילה של הילדים או שבירה של חפצי זכוכית. השאלה שנשאלת היא – דשא סינטטי או דשא טבעי? ניתן לבחון זאת על פי מספר פרמטרים. בהיבט התחזוקה – מובן שדשא טבעי דורש תחזוקה קבועה, הכוללת השקיה, ניקוש וגיזום. אם אתם אנשים של עבודה בגינה או שיש לכם גנן – זו לא אמורה להוות בעיה. בנוסף, בעיצוב גינות גג חשוב לקחת בחשבון שדשא סינטטי שומר על צבעו הירוק בכל עונות השנה, וזאת כל עוד הוא איכותי. דשא טבעי לעומת זאת, יהפוך במהלך השנה לצהבהב וחום. ומה בנוגע לנוחות ולפרקטיות? דשא סינטטי מתחמם מהר, ובימי קיץ לוהטים לא יהיה ניתן לדרוך עליו. דשא טבעי, לעומת זאת, קריר ב-10 מעלות פחות מהטמפרטורה באוויר. אם תבחרו להצל את כל אזור הדשא הסינטטי – לא אמורה להיות בעיה.

גינת גג

גינות גג עם דק

דק מעניק לגינה כולה מראה כפרי וחמים, ומתאים בעיקר לבתים שבהם גם הבית מעוצב באותם הקווים. מבחינה עיצובית – מדובר באחד החומרים היפים והנעימים למגע, והוא מגיע במגוון של צבעים – תוכלו למצוא דק בצבע לבן ואפילו בצבע שחור. יש לקחת בחשבון שרצפה עשויה דק תהיה יקרה יותר, ודורשת תחזוקה מעת לעת על מנת לשמור על איכות העץ. בכל הקשור לעונת החורף – יש לבחור בעץ שלא ייהרס במגע של מים. בנוסף, בימים של שמש הדק מתחמם ומפיץ חום, ולא ניתן יהיה לדרוך עליו ברגליים יחפות. כדאי לקחת זאת בחשבון.

גינות גג עם פינות ישיבה

גינות גג עם פינות ישיבה מיועדות לאנשים שאוהבים לארח, ושבגינה שלהם תמיד יש איזושהי התרחשות. ככלל, מזג האוויר הישראלי עלול להזיק לרהיטים ולגרום לבלאי מואץ – לכן תמיד כדאי לבחור ברהיטים מאיכות חומרים טובה שבנויים להצבה תחת כיפת השמיים. בעונת הקיץ, וזאת במידה והרהיטים שלכם עשויים עץ, כדאי להציב מעל פינות הישיבה שמשייה. השמש מזיקה לעץ. בחורף, מומלץ לכסות את פינות הישיבה באמצעות כיסויים ייעודיים, שכן המים גורמים לשלל תופעות – החל מעובש במידה ומדובר בפינות ישיבה עשויות עץ ובד, ועד לחלודה במפגש עם מתכת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *