עיצוב ותכנון בית חכם

הזמנתם חברים הביתה לצפות איתכם בסרט – איזה כיף. החברים שלכם, שיהיו בריאים, אוהבים לנשנש. אז אתם מכינים קצת פיצוחים בקערה, פירות אולי, עוגיות, חטיפים, אולי אפילו גבינות וקרקרים, מוציאים כמה בקבוקי שתיה וכוסות אבל אז – בעיה: אין מקום על השולחן. וזה לא שיש לכם שולחן קטן, אבל כל השַלטים האלה….

יש לכם שלט לטלוויזיה ועוד אחד לממיר, עוד שלט לווליום כי הרמקולים מתחברים דרך הרסיבר, ויש עוד שלט למזגן כמובן ועוד שלט של הdvd ו.. מה חשבתם לעצמכם כשתכננתם לארח? איך חשבתם שיהיה לכם מקום?

ועכשיו ברצינות – הסרבול הזה של כל השלטים הוא לא עניין מהותי בחיים שלנו אבל הוא מאוד לא נוח. אחד היתרונות של בית חכם הוא הפתרון לסרבול הזה – כל המערכות החשמליות בבית מופעלות דרך שלט בקרה אחד ויחיד.

מה זה בית חכם

בית חכם הוא בית שבו אין יחדיות חשמליות נפרדות שכל אחת מהן שולטת על תחום ההתמחות שלה, אלא מערכת חשמלית ענפה ומתוחכמת שכל חלקיה קשורים זה בזה ומופעלים על ידי יחידת שליטה אחת. אין יותר צורך בשלל שלטים ובכיבוי והדלקת מתגים – הכל מתבצע דרך שלט הבית החכם.

הייעוד המקורי של הבית החכם היה יצירת הגנה מקסימלית לכל בית על ידי חיבור ודו שיח בין מערכות האזעקה, התאורה, מצלמות האבטחה ועוד. משם השימוש התרחב גם למערכות החשמל המשמשות אותנו בשגרה – הטלוויזיה, המזגן, התאורה.

אם למשל אתם גרים בבית פרטי בן שתי קומות, כל לילה לפני השינה אתם מוצאים עצמכם מתזזים בכל הבית – לסגור את כל החלונות, לכבות את כל האורות, לנעול את כל הדלתות, וכדומה. עם מערכת הבית החכם תוכלו לתכנן את מצב המערכת הביתית הרצוי, וכך כאשר תלחצו על כפתור אחד בלבד – כל המכשירים והמתגים ייכנסו למצב הרצוי.

היתרונות של בית חכם

  1. ביטחון – תכנות המערכת על פי בחירתכם יכול לספק לכם את ההגנה הרצויה כשאתם בתוך הבית או מחוצה לו – תכנות המערכת יקבע אילו חלונות ייסגרו, אילו אורות ייכבו ואיך יתנהגו מערכות האזעקה והאבטחה.
    בלחיצת כפתור אחת תוכלו לדעת שהבית שלכם מוגן, בין אם אתם בתוכו ובין אם לא – על ידי שליטה מרחוק.
  2. נוחות – ושוב – במקום לטייל בכל הבית, לסגור את כל החלונות ולכבות את כל האורות והמכשירים החשמליים, לחיצת כפתור אחת תעשה זאת בשבילכם.
    במקום להדליק כל כך הרבה מכשירים רק כדי לצפות בסרט עם חברים – לחיצה אחת בלבד.
    מערכת הבית החכם מאפשרת לכם לשלוט על מערכות החשמל בבית גם מרחוק דרך הסמארטפון או המחשב שלכם.
  3. חיסכון והתחשבות בסביבה – מערכת הבית החכם מאפשרת לכם קודם כל חיסכון באנרגיה.
    מעבר לעובדה ששוב לא תגיעו למצב בו אתם שוכחים לכבות את הדוד, או משאירים בטעות אור דולק עד הבוקר, המערכת מתוכננת לנצל את משאביה ביעילות המירבית.
    על ידי הורדת זרם החשמל, למשל, יכולה המערכת לחסוך לכם לא מעט אנרגיה ואפילו להביא בכך להארכת החיים של מכשירי החשמל שלכם. גם תכנון מבוקר של מערכת ההשקיה הוא חיסכון בכסף על מים, וכמובן מרחם על הסביבה שלנו ולא מבזבז מים מיותרים מהכינרת.

חברות תכנון בית חכם

חברה מומלצת מדריך Dguideחברת AVCS הינה חברת אינטגרציה שעוסקת בניהול וביצוע פרוייקטים חכמים לבית ולמשרד

חברות נוספות בתחום

  • בראוו אינג' בע"מ" – הינה חברה המתמחה בתחומי האלקטרוניקה, התקשורת, המחשבים, האבטחה, החשמל וכן מערכות הבית החכם.
  • פולר מערכות אלקטרוניות בע"מ – הינה מפיצה מובילה של מגוון רחב של מוצרי אבטחה ובטיחות בישראל ובעולם.
  • אלבקס וידאו בע"מ – חברת בת של היצרן היפני Elbex-Japan, עוסקת בתחומי הטלוויזיה במעגל סגור, אינטרקום טלוויזיה דיגיטלי ומערכות מתח נמוך.
  • SpeakerCraft – מציעה כיום את המבחר הרחב ביותר בענף של מוצרי אודיו, ואביזרים. מגוון המוצרים שלה מכיל מאות פריטים בהתאמה אישית לבית
  • DViCO בע"מ היא מובילה עולמית בתחום הפיתוח של מוצרי וידאו, מולטימדיה ומוצרי אחסון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *