מהי אדריכלות מודרנית?

אדריכלות מודרנית זהו שם כולל לסגנונות אדריכלות ששלטו בשנים הראשונות של המאה העשרים. אין הכוונה לסגנון עכשווי מאחר וכיום אנחנו נמצאים בתקופה המכונה פוסט מודרניזם. אולם ניתן למצוא השפעות של האדריכלות המודרנית גם על האדריכלות של היום. כשאנחנו מדברים על אדריכלות מודרנית אנחנו מדברים על אדריכלות שהתחילה באירופה ובאמריקה הצפונית.

מה שאפיין את סגנון האדריכלות המודרנית הוא הבנייה הפשוטה והפונקציונאליות. זוהי אדריכלות שבין שתי מלחמות עולם, בנייה בעולם מתפתח טכנולוגית-תעשייתית, בנייה בעת תהליך מואץ של עיור ושינויים חברתיים. על כן מה שאפיין את סגנון האדריכלות המודרנית היה שונה מכל מה שהיה עד אז. לפני כן דאגו לעטר ולקשט את המבנים וחשבו פחות על הפונקציונאליות האדריכלית. כך למשל גורדי השחקים הם חלק מן האדריכלות מודרנית שהתחילה בשנות העשרים של המאה העשרים. זוהי בניה שהפונקציונאליות היא בראש מעייניה.

סגנונות שהיו חלק מהאדריכלות מודרנית הם למשל הברוטאליזם, הבאוהאוס, אר– דקו, אסכולת שיקאגו ועוד מגוון סגנונות. מבין האדריכלים הבולטים שעיצבו את סגנון האדריכלות המודרנית אפשר למנות את לואיס סאליבאן, ואלטר גרופיוס, ואן דר רוהה,לה קורבוזיה, פיליפ ג'ונסון ופרנק לויד רייט. כאשר חלק מהם אף היו שהקימו את ארגון האדריכלים הבינלאומיים ואף התוו את עיקרי הזרם שנקרא אדריכלות מודרנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *