בדיקות קרינה עבור מכשירי חשמל ביתיים

בדיקות קרינה ביתיות הופכות מומלצות יותר ויותר על ידי מגוון מומחים ככל שחולף הזמן. אנו חיים כיום בסביבה השופעת מכשירי חשמל הפולטים קרינה אלקטרומגנטית ברמות עוצמה שונות, כך שהדור שלנו חיי בסביבת קרינה חזקה כמו שאף דור לפנינו לא חווה. בדיקות קרינה בעצם משמשות אותנו בכדי לדעת מהן רמות הקרינה באיזור בו אנו חיים.

קרינה אלקטרו מגנטית היא קרינה הנפלטת מכל מכשיר חשמלי, ישנם מכשירים שפולטים אותה ברמות מזעריות יחסית כמו הטלפון הקווי ויש כאלה שפולטים אותה ברמות גבוהות יותר, כמו מיקרוגל או ארונות חשמל ושנאים.

המומחים אשר ממליצים על בדיקות קרינה חרדים להשפעת הקרינה האלקטרומגנטית על בריאותינו ובריאות היקרים לנו. עוד לא ברורות כיום כל ההשפעות שיש לקרינה חזקה מסוג זה על גוף האדם, אך בהחלט ידוע כי היא מזיקה ומגבירה את הסיכוי ללקות בסוגים שונים של סרטן, עלולה להחמיר בעיות קשב וריכוז ועוד מלאי בלתי מוגבל של בעיות ומפגעים.

הבעיה הגדולה היא שלא ניתן לדעת באמצעים פשוטים מהי רמת הקרינה שאליה אנו נחשפים. אנו לא יכולים לראות את הקרינה, לטעום או להריח אותה ולכן יכול למאוד להיות שאנו נחשפים לכמויות קרינה בלתי חוקיות מבלי שנדע על כך. לדבר עלולה להיות השפעה מכרעת על הבריאות שלנו בעתיד.

התפקיד החשוב של בדיקות קרינה

בדיקות קרינה הן דבר קריטי עוד יותר בימינו כאשר נפוצים סיפורים רבים על אנטנות סלולאריות אשר מוחבאות בלב העיר וליד בתי מגורים. זאת במטרה שהציבור לא ידע שיש לידו מקור קרינה אלקטרומגנטית ולא יקים רעש. אם בסביבת ביתכם ישנה אנטנה מסוג זה, תהיו חשופים לרמות גבוהות של קרינה ולעולם לא תוכלו לדעת זאת, אלא באמצעות בדיקות קרינה אלקטרומגנטית.

בשל ההכרה בבעיה והצורך שהתעורר בקרב הציבור, ישנן כיום מספר לא מבוטל של חברות אשר מציעות לכם לבדוק את רמות הקרינה בביתכם בעלויות שונות ויש כאלה שאפילו יציעו זאת בחינם. חשוב מאוד לבדוק ולדעת בדיוק איזו חברה אתם מכניסים הביתה.

רצוי לעמוד על נקודה זו מכיוון שיש מספר חברות אשר יציעו לכם בדיקות קרינה ללא תשלום- לכאורה שירות מצוין לאזרח, כשבפועל חלק מהן עלולות לשרת את האינטרסים של חברות החשמל והחברות הסלולאריות.

חשוב גם לדעת שהמשרד לאיכות הסביבה, מסמיך אנשים מסוימים לבצע בדיקות קרינה ולקבוע מה חריג ומה לא. חשוב לבקש מן האדם ששכרתם לראות תעודה המעידה על כך שהוסמך על ידי משרד איכות הסביבה.

מה דעתך לבדוק בעצמך?

מוצר חדש הקיים כיום בשוק הוא גלאי קרינה ביתי. ממש כמו גלאי העשן שמדווח על עשן, גם גלאי הקרינה יידע לדווח לכם מתי יש רמות קרינה חריגות בסביבתו. היתרון הגדול הוא בכך שהוא מבצע בדיקות כל הזמן ונותן לנו נתונים בזמן אמת.

מחקרים מסוימים מראים שילדים ובני נוער חשופים עד פי חמישה ממבוגרים לנזקי הקרינה האלקטרומגנטית. עובדה זו רק הופכת בדיקות קרינה לדבר חשוב יותר ויותר. אין ספק שאסור לנו להתפשר: חובה לבצע בדיקות קרינה על מנת לשמור על הבריאות לאורך זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *