אסתטיקה ותאורה בחדרי ילדים

כשמדברים על עיצוב חדרי ילדים אז הגישה שלנו אמורה להיות שונה לחלוטין מן הגישה כשאנחנו מעצבים חדר של אדם מבוגר.

עבור ילדים חדר זה מקום שמשחקים זו , קוראים בו, מאזינים למוסיקה, חולמים בהקיץ או סתם אוהבים להיות שם לבד. הנה כמה טיפים ואסטרטגיות בנושא עיצוב חדרי ילדים שעשויות להפוך גם אתכם ההורים וגם את הילדים למאושרים יותר.

מומלץ מאוד למשל להתייעץ עם הילדים בטרם מתחילים בעיצוב חדרי ילדים. מוטב לשאול מה הן הפנטזיות שלהם, אילו פעילויות הם אוהבים לעשות בחדר, מהו הצבע האהוב עליהם, ומה מיוחד באישיות שלהם אשר יהווה נושא מתווה שמסביבו נעצב את החדר.

מאחר ומדובר בעיצוב חדרי ילדים מומלץ מאוד לתת להם לעזור בעיצוב החדר. תנו להם את החופש לעזור בבחירת צבעים, בדים, מקום אחסון לצעצועים שלהם וכו'.

אסטרטגיה נוספת שמומלץ לנקוט בה בעת עיצוב חדרי ילדים לנסות ולהפוך את חדרי הילדים למולטי פאנקשיין. מאחר וילדים עושים שימוש בחדרם לצורך פעילויות רבות מלבד שינה, תוכלו ליצור מספר אזורים השונים זה מזה: תוכלו לעצה אזור המיועד למשחקים, אזור לקריאה ואזור של טלוויזיה ומחשב.

עצה נוספת שעשויה להואיל להורים רבים ויש לשים אליה לב בעת עיצוב חדרי ילדים היא לשים בעדיפות עליונה דאגה למקומות אחסון. דאגו למדפים, סלים, תיבות וארונות על מנת שתוכלו לאחסן את כל הדרוש.

כשעוסקים במלאכת עיצוב חדרי ילדים מומלץ מאוד להימנע מוילונות ארוכים. צלונים, תריסים ווילונות קצרים הם בחירות בטוחות יותר. מומלץ להשתמש בבד מגוון אשר חוזר על עצמו באזורים אחרים בחדר כגון בכריות, בכיסוי מנורות יען אהילים, בכיסוי המיטה וכיוצא באלה.

בחרו בתאורה המתאימה: חדר ילדים צריך לכלול אור שישרת את הילדים במשימות הדורשות אור רב למשל בעת הכנת שיעורים ובזמן קריאה ואור רך יותר ללילה.

אחד מן הדברים הכי חשובים בעת עיצוב חדרי ילדים זה עיצוב / חיפוי קירות, עיצוב הקירות מוסיף לחדר טקסטורה וצבע. תוכלו לעשות כן או באמצעות טפטים מעניינים, חיפוי פסיפס סגנוני או באמצעות צביעה של קירות החדר. תוכלו להוסיף עננים או כוכבים לקירות או לתקרה.

אם מדובר ביחידה הכוללת גם חדר אמבטיה ושירותים, חשוב גם פה לתת דגש בבחירת כלים סניטריים המותאמים בעיצובם וצבעם לילדים וחיפויי קרמיקה נעימים ומלטפים, חשוב שלילד יהיה כיף ונעים לשהות בחדר האמבטיה.

לבסוף, טיפ אחרון לעיצוב חדרי ילדים הוא לשתף את הילדים בבניית נושא עיצוב החדר. הנה כמה רעיונות לנושא עיצוב חדר הילדים: בית אש, סגנון עיצוב שמימי, מלאכים, קשת, כדורגל, כדורסל, חדר ילדים לנסיכה, מוטיב של ג'ונגל, קוסמים ודרקונים או דינוזאורים. עיצוב חדרי ילדים עם הילדים נותנת לכם הזדמנות נהדרת להציג את הצד היותר כייפי שלכם, בעת זמן משפחתי שיכול להיות זמן טוב להתקרבות והתגבשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *