פרגולות: הפתרון המושלם לכל עונה

פרגולות לחצר מאפשרות לך להיות בחצר, גם במזג אוויר הכי סוער של השנה וגם ביום הכי חם של הקיץ. כאשר יש מבול בינואר או שמש קופחת ביולי-אוגוסט, פרגולות נותנות לחצר צל הן מהשמש והן מנזקי הגשם. מחקרים הראו כי גם בשמש קופחת של 30 מעלות החום יורגש בצורה הרבה יותר מינורית מתחת לפרגולה בחצר, בזכות הכיסוי שלה. למעשה, פרגולות לא רק שמונעות את כניסת השמש-הן גם שומרות על הטמפרטורה קרירה ונעימה בימי הקיץ, דבר שגם חוסך לא מעט הוצאות חשמל כמו מאוורר בחוץ (לדוגמה: הפרגולות הייחודיות של סוככי השרון).

בנוסף, בגלל שהפרגולות מונעות את כניסת השמש הן גם מונעות למעשה את התבלותם ודהייתם של הצבעים משטיחים ורהיטים, כתוצאה מנזקי השמש. וכמובן גם המטרה המרכזית של פרגולות – הן מאפשרות סביבת משחק עבור ילדיכם או בעלי החיים שלכם, אשר מצליחים להימנע כך מנזקי השמש. עדיין לא השתכנעתם?

ולסיכום,נקנח בפרט טריוויה פיקנטי. בפירנצה,אשר באיטליה, קיים מבנה הנקרא "תיאטרו דלה פרגולה" שלמעשה משמש כבית האופרה הרשמי של העיר פירנצה. הוא נבנה במאה ה-17 בפיקוחו של האדריכל פרדינדו טאקה והוא נחשב לעתיק ביותר ברומא. הפרט המעניין ביותר הוא דווקא שמו-מי שיביט בתמונה יראה שקיימת פרגולה ענקית בכניסה אליו.  מדהים לראות שכבר לפני 350 שנה אדריכלים הבינו והפנימו את חשיבות הפרגולות לא רק כשימושיות ביותר לכל עונה, אלא גם כיופי בלום הנשקף מכל פינה שממנה מביטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *