לימודי עיצוב גרפי

אין הרבה תחומים שמתפתחים בקצב מדהים כמו עיצוב גרפי. מעצב גרפי כיום הוא תחום מבוקש ביותר, חשוב מאין כמוהו וכמובן בשל כך- בעל הכנסה מתגמלת מאוד. כדי להגיע לשם, צריך להיות בוגר לימודי עיצוב גרפי. אבל מה צריך כדי ללמוד, מה לומדים ואיפה?

יש קשר בין לימודי עיצוב גרפי ללימודי עיצוב תעשייתי?

אמנם עיצוב תעשייתי ועיצוב גרפי הם תחומים קרובים שמשלבים בין יכולת יצירתית לחשיבה פרקטית. יחד עם זאת חשוב לדעת: לימודי עיצוב תעשייתי שמים את הדגש על עיצוב מוצרים ואסתטיקה יחד עם הנדסת אנוש ושימושיות, בעוד עיצוב גרפי מבקש ליצור את המראה הטוב ביותר על מנת להעביר את המסר ולעורר עניין.

מה לומדים בלימודי עיצוב גרפי?

לימודי עיצוב גרפי כוללים בתוכם מגוון רחב של נושאים. במהלך הלימודים יש שילוב של מקצועות לפיתוח חוש אסתטי, יכולות רישום וציור, שרטוט, עיצוב על ידי שימוש במחשב, צילום, בניית דגמים ועוד. דבר חשוב נוסף הוא העדכניות והחיבור של כל מעצב גרפי לסביבה ולמגמות החדשות, כך שהלימודים נוגעים גם לנושאים חברתיים ותרבותיים.

היכן לומדים עיצוב גרפי?

הפופולאריות העצומה של הענף הזה הביא הלכך שנפתחו מסלולים רבים ללימודי העיצוב הגרפי במוסדות השכלה בכל הארץ. בשוק קיימים מוסדות רבים שמציעים כל קורס עיצוב גרפי שקיים, לימודי תעודה, תארים ראשונים ואף מתקדמים בתחום העיצוב הגרפי.

לימודי עיצוב גרפי חושפים גם את הצד האומנותי

כפי שכבר הבנו, לימודי עיצוב גרפי כוללים בתוכם צדדים רבים. וכמו כל נושא בתחום העיצוב, יש כאן גם פן אומנותי. על מנת ללמוד ולעסוק בעיצוב גרפי חייבת להיות זיקה לאומנות מכיוון שעיצוב גרפי איכותי הוא סוג של אומנות.

וזהו שילוב מנצח בין אומנות לפרסום ושיווק

יש לכם יד אומנותית ומצד שני אתם אוהבים מאוד פרסומות וקמפיינים שיווקיים? תמיד נקרעתם בין הרצון לצייר בחדר לבין הדחף לפרסם ולהתעסק בקופירייטינג? אתם יכולים בהחלט לשלב בין השניים- אם תלמדו עיצוב גרפי. זהו בדיוק המקצוע שיעניק לכם את שני הדברים גם יחד, בלי לוותר עם מאומה.

איך אדע אם לימודי עיצוב גרפי מתאימים לי?

לא פשוט להחליט באילו לימודים כדאי לבחור כמסלול לעתיד. יש כמה דרכים שיוכלו לשכנע אתכם שזוהי הבחירה המועדפת, אחת מהן היא הימים הפתוחים. כל מוסד אקדמי עורך לפחות פעם בשנה יום פתוח, שהוא למעשה תצוגת התכלית שלו. כשתהיו שם, תוכלו לבדוק בדיוק מה מציע המסלול של לימודי עיצוב גרפי והאם זה מה שאתם מחפשים.

להיות מעצב גרפי עצמאי

למעשה, זה משהו שמשותף לכל לימודי העיצוב. אם אלו לימודי עיצוב אופנה, עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי או לימודי עיצוב גרפי. תחום העיצוב הוא כזה המאפשר לכל אחד להחליט כבר בצעדיו הראשונים או גם לאחר שנים בתעשייה, שהוא רוצה להיות עצמאי ולעבוד רק עבור עצמו, בלי אף אחד על הראש. כמובן שיש בזה יתרונות רבים- וגם חסרונות. הפיצוי ביציאה לדרך עצמאית הוא גדול, אך עליכם לחשוב טוב לפני שתעשו זאת. זה אכן תענוג שלא רבים זוכים לחוות לאורך כל ימי חייהם, אך מצד שני זוהי אחריות רבה, שדורשת גם משמעת עצמית לא קטנה. לפני שאתם מחליטים להיות עצמאיים, תחשבו האם זה מה שביקשתם גם לפני שהתחלתם לימודי עיצוב גרפי. בינינו, גם אם תחכו עם העניין קצת, לא יקרה דבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *