לימודי עיצוב פנים

לימודי עיצוב פנים הם מקצוע חדש באופן יחסי. עיצוב הפנים נגזר מתוך האדריכלות ובעצם לא היה קיים בפני עצמו עד המאה העשרים. להבדיל מן האדריכל, אשר עוסק במבנים ובקונסטרוקציה, מעצב הפנים מטפל בחללים הפנימיים של המבנה. הוא אינו עוסק בתכנונם של מבנים שלמים אלא רק בעיצוב והתאמת פנים המבנה כך שיתאים לדרישות הלקוח.

ההבדל בין מעצב פנים לאדריכל פנים

יש לעשות הבדל בין אדריכל פנים ומעצב פנים. אדריכל פנים הוא אדם אשר ביצע לימודי אדריכלות והתמחה בעיצוב פנים. מעצב פנים הוא אדם אשר למד עיצוב פנים. אין כיום הגדרה המסמיכה אדם מסוים להיקרא מעצב פנים וכל אדם אשר סיים הכשרה כלשהי בתחום רשאי להגדיר עצמו כך. בעקבות זאת, קמו בשנים האחרונות שפע של מוסדות העוסקים בנושא לימודי עיצוב פנים ומעניקים לנו, הסטודנטים המיועדים, מגוון גדול ואפשרויות לימוד רחבות מאוד. הדבר כמובן משחק לטובתנו.מעצב פנים מבצע את עבודתו לנתוני המבנה ובקשות הלקוחכפי שנאמר, עיצוב פנים עוסק בתכנון החלל הפנימי של מבנים והתאמתו לצרכים המשתנים של הלקוחות. להבדיל מאכל אומן אחר אשר קובע לעצמו את המסגרת בה הוא יכול לתת ביטוי לכישרון שלו. מעצב הפנים צריך להתאים עצמו לסביבת הבית, דרישות הלקוח והתקציב שלו. דבר שהופך את המשימה למאתגרת ומספקת במיוחד.

לימודי עיצוב פנים לתעודה

לימודי עיצוב פנים לתעודה או לתואר הנדסאי ייקחו בין שנתיים וחצי לארבע שנים. ניתן ללמוד את התחום במגוון גדול מאוד של מוסדות ברחבי הארץ, מה שמעניק למי שחושב בכיוון אפשרויות רבות גם מבחינת התוכן וגם מבחינת המירום של הלימודים.  על המוסדות בהם ניתן ללמוד עיצוב פנים נמנים מכון קווים, 6B Studio, מכללת תילתן, הטכניון וכמובן גם בית ספר שנקר אשר בנוסף על לימודי עיצוב אופנה, לימודי עיצוב תעשייתי ולימודי עיצוב תכשיטים, עוסק גם בלימודי עיצוב פנים.

לימודי עיצוב פנים לתואר ראשון

ניתן כמובן גם לשלב לימודים לעיצוב פנים בתואר ראשון. הלימודים יערכו כ-4 שנים. הלימודים הינם בעצם לימודי אדריכלות עם התמחות בעיצוב פנים. בוגרי התואר הראשון יוכרו כאדריכלים ויוכלו לעסוק גם בתכנון מבנים ולא רק בתכנון החללים הפנימיים שלהם.

מה הנושאים הנלמדים במסלול ללימודי עיצוב פנים?

במהלך לימודי עיצוב פנים במוסדות השונים, התלמידים מקבלים ידע תיאורטי רב כמו גם התנסויות מעשיות. כך לדוגמא חלק מן הקורסים אותם על הסטודנטים לעבור, יהיו יסודות השרטוט, תורת הצבע, תורת הפנג שוואי, עיצוב מוצר ועוד. אפשרויות התעסוקה למי שסיים קורס עיצוב פנים או לימודי אדריכלות פנים הן רבות ומגוונות. הראשונה היא כמובן לצאת לדרך עצמאית ולתת מכישרונו ללקוחות פרטיים. בנוסף לכך ניתן גם לעבוד בתחום המרתק של שימור מבנים היסטוריים, להשתלב במשרדי תכנון, ברשויות המקומיות ובעוד שפע של נושאים הקשורים אל תחום הבנייה והבניין.

לקבוע מראה וליצור סגנון לימודים של עיצוב פנים הם מסלול מרתק ומעניין שבסופו רוכש הבוגר הטרי מקצוע מאתגר ומלא עניין לחיים. כפי שנזכר למעלה, בוגרי המסלול לעיצוב פנים יכולים למצוא את עצמם כמעט בכל תחום בתעשיית הבניין בו יחפצו להיות, זאת מכיוון שבסופו של דבר, הבניין הוא רק המעטפת ותמיד יהיה צורך במי שייעצב את החלל הפנימי אותו מקיפים הקירות. אין ספק כי לימודי עיצוב פנים מהווים שילוב מרתק של אומנות ובניין גם יחד.

מקורות נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *