לימודי עיצוב תעשייתי

מהם לימודי עיצוב תעשייתי?

לימודי עיצוב תעשייתי הם תחום לימודים מודרני וחדשני מאוד הממשיך להתחדש כל העת. למעצב התעשייתי יש חלק נרחב מאוד בכל תהליך תכנון המוצר. בכדי לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, על המעצב להיות בקיא במגוון רב מאוד של נושאים כגון- טכנולוגיה, פסיכולוגיה, הנדסת אנוש, אסתטיקה ועוד.

ומה זה בכלל עיצוב תעשייתי?

העיצוב התעשייתי הוא בעצם סוג של אמנות הבאה לגשר על הפער שבין הצורך שלנו כבני אדם באסתטיקה לבין הצורך בשימושיות של המוצר הסופי. אין להתבלבל במקום זה עם עיצוב מוצר: עיצוב המוצר הוא רק נגזרת מן העיצוב התעשייתי. כמעט כל דבר שאנו משתמשים בו, עבר תהליך של עיצוב תעשייתי, החל ממטוסים ואוניות וכלה בפנסי הרחוב.

לימודי עיצוב תעשייתי לתואר הנדסאי

ישנם שני מסלולים עיקריים של לימודי עיצוב תעשייתי: הראשון הוא לימודי תעודה או דיפלומה, מה שמכשיר בצורה ממוקדת למקצוע עצמו. המסלול יארך כשנתיים וחצי של לימודי יום. אשר בסופם יקבלו בוגרי המסלול תואר הנדסאי עיצוב תעשייתי.

עיצוב תעשייתי כתואר אקדמאי

המסלול השני הוא כמובן לימודים אקדמאים. לימודים אלה אורכים כמובן יותר זמן מלימודי התעודה וכוללים חומר נרחב יותר. לימודים במסלול האקדמאי יימשכו כארבע שנים ובסופם יקבל הבוגר תואר אקדמאי בתחום העיצוב התעשייתי. על בתי הספר המובילים בתחום לימודי עיצוב תעשייתי בארץ נמנים בצלאל, שנקר והטכניון. בתי ספר אלה מהווים מרכז ללימודי עיצוב מכל הסוגים כמו לימודי עיצוב גרפי, או לימודי עיצוב פנים, מה שמאפשר להם להעניק לתלמידים חוויה מקיפה יותר וחשיפה למגוון רב של סגנונות וידע. שנת לימודים בתחום תעלה בין 9000 ל-11,000 ₪ בשכר לימוד אוניברסיטאי ובמכללות היא יכולה להגיע אף ל-20,000 ₪ לשנה.

ללמוד עיצוב תעשייתי בחו"ל

בנוסף ללימודים בארץ, יכולים הסטודנטים ללמוד גם מחוץ לגבולות המדינה. כמעט כל עיר אירופאית מרכזית מציעה בתי ספר מצוינים ללימודי עיצוב תעשייתי וכך תוכלו ללמוד לדוגמא בלונדון, פריז, אמסטרדם, רומא, מילאנו ועוד. בכדי למצוא מעט יותר חומר בנושא מומלץ לחפש באתרי האינטרנט השונים. נותר רק לומר שעלות שכר הלימוד בחו"ל, תעלה בערך 10,000 דולר לשנת לימודים.

במה עוסק מי שסיים לימודי עיצוב תעשייתי?

בגדול ישנים שני מקצועות אשר בהם יכולים לעסוק בוגרי מסלול לימודי עיצוב תעשייתי, כך שבסופן של ארבע שנים תוכלו למצוא את עצמכם מעצבי מוצר, או מעצבים תעשייתיים. במקרה בו החלטתם ללכת על מסלול לימודי תעודה תשמשו כהנדסאי עיצוב תעשייתי.

באילו מקומות אפשר לעבוד כמעצב תעשייתי?

בוגרי המסלולים השונים יכולים להשתלב במגוון רב של מקומות בשוק העבודה, ביניהם משרדי פרסום ומשרדי תכנון. כמו כן, ניתן כמובן לפתוח משרד עצמאי ולקבל עבודות באופן פרטי ממגוון רב של לקוחות- כל אחד והצרכים שלו.

ללמוד היום ולעצב את המחר!

לימודים של עיצוב תעשייתי או עיצוב מוצר פותחים עבורכם חלון אל תחום עבודה מגוון, שפשוט אין כמותו. השפעתם של המעצבים התעשייתיים על חיינו גדולה מאוד וניתן לראות אותה בכל מקום. צריך להבין שבכל מוצר תעשייתי העוטף את חיינו, נגע בשלב כזה או אחר מעצב תעשייתי. אנחנו רואים מולנו את התוצר הסופי, בלי לדעת מה התהליך שהוביל ליצירתו. המעצב התעשייתי הוא שהחליט במידה רבה על אופיו של המוצר. לכן, אין ספק כי לימודי עיצוב תעשייתי הם אחד התחומים המרתקים ביותר שקיימים היום, בתחום העיצוב ובכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *