קורסי צורפות, תכשיטנות וחריזה

בני אדם נולדו יוצרים. איש איש בתחומו, כולנו נוצרנו מתוך יצירה מפוארת של הטבע ובכולנו טבועה יצירתיות אינסופית. חלקנו הופכים אותה למקצוע, אחרים יוצרים ממנה תחביב, אבל כולנו יכולים ליהנות מפירותיה. אחת הדרכים בהן ניתן לפתח ולגלות את היצירתיות שלכם היא על ידי קורסי צורפות, תכשיטנות וחריזה.

 בואו נתחיל מהבסיס –

 מה ההבדל בין תכשיטנות לצורפות?

 צורפות היא אמנות העיצוב והיצירה של תכשיטים מחומרי יסוד יקרים ואיכותיים כמו כסף וזהב. תכשיטנות היא אומנות העיצוב והיצירה של תכשיטים מכל מגוון החומרים, שהם לרוב זולים יותר, זה יכול להיות מתכות למיניהן, פלסטיק, חרוזים, אפילו פימו.

 במוסדות לימוד מסוימים לימודי תכשיטנות כוללים בתוכם לימודי צורפות, ואז בוגר הקורס מתמצא בעצם ביצירה בשלל סוגי החומרים הנפוצים ליצירת תכשיטים.

 מה כוללים קורסי תכשיטנות וצורפות? 

  • היכרות עם חומרי הגלם השונים
  • היכרות עם כלי העבודה המתאימים לכל חומר
  • מושגים באסתטיקה וקומפוזיציה
  • טכניקות עבודה: ניסור, קדיחה, ליטוש, מדידות וסימונים, הלחמות
  • יצירת טקסטורות
  • מציאת טביעת האצבע האישית

 ישנם קורסים המיועדים למי שמעוניין להפוך את התחום למקצוע, ואז, מן הסתם, מקיפים חומר נרחב יותר ונמשכים זמן רב יותר, וישנם קורסים המיועדים לחובבים. בין אם אתה חובב או מקצוען לעתיד, כל קורס בהתאם לרמה המבוקשת יעניק לך את התפיסה האסתטית והפונקציונלית של עיצוב תכשיטים.

 מעבר ליצירת תכשיט יפה, מקורי או מיוחד, תלמד גם כיצד לייצר את אותו התכשיט בצורה בה יהיה נוח לשימוש, עמיד לאורך זמן ושומר על יופיו. כעת עליך רק להבין מתוך איזה מניע אתה רוצה להיכנס לקורס – כדי ללמוד מקצוע או כדי ליצור תעסוקה לשעות הפנאי?

 מכאן יש לברר את הפרטים המדויקים לגבי כל הקורסים הקיימים. ישנם קורסים במכללות או מוסדות לימוד מיוחדים ללימודי אומנויות, אבל את תחום התכשיטנות והצורפות ניתן ללמוד גם אצל מנחים פרטיים שהם תכשיטנים/ צורפים בעצמם. כדאי לברר היטב אצל מי אתם מתחילים ללמוד על מנת להיות בטוחים שתקבלו הדרכה מקצועית ומהימנה.

 איפה אפשר ללמוד קורס תכשיטנות/ צורפות?

שם מוסד הלימודים/ המדריך

שם הקורסים

מתאים ל

ליצירת קשר

מכללת תל חי

לימודי מדריך מוסמך בצורפות

מי שרוצה להפוך את התחום למקצוע

מכללת תל חי – המחלקה לצורפות

מכללת נצרת עילית- יזרעאל

תכשיטנות וחריזה

יש מסלולים לחובבים מתחילים/ מתקדמים וגם למי שמעוניין להפוך את התחום למקצוע

מכללת נצרת עילית- יזרעאל – לימודי תעודה בתכשיטנות וחריזה

חרוז כזה

קורס תכשיטנות למתחילות; קורס תכשיטנות למתקדמות; תכשיטנות ומיומנות עסקית; קורס צורפות; קורס עיצוב תכשיטי גולדפילד

מתאים לכל הרמות והמטרות

חרוז כזה – לימודי תכשיטנות

חי-לי אבירם

קורס תכשיטנות למתחילים

חובבים

חי-לי אבירם – לימודי תכשיטנות

סטודיו קו – אמיתי קו

קורס צורפות

מתאים לכל הרמות והמטרות

אמיתי קו – לימודי צורפות

 זהו רק חלק קטן מהמקומות בהם ניתן למצוא קורסי צורפות, תכשיטנות וחריזה. האפשרויות פזורות בכל רחבי הארץ, ובנוסף לקורסים המתמקדים בנושא ישנן גם נגיעות בתחום – ברמות כאלו או אחרות – במסלולים מסוימים של עיצוב אופנה. אם תכשיטנות וצורפות הם מה שמעניין אותך, אין ספק כי עליך להתמקד בנושא ולמצוא בין כל המצוינים לעיל ועוד רבים אחרים – את המסלול המתאים עבורך ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *