שדרוג חלל הבית באמצעות וילונות ופתרונות הצללה

אין אדם, בעל דירה משלו או כזה ששוכר דירה באופן זמני, שלא ינסה להשקיע כמה שיותר בדירה שבה הוא גר. עיצוב הדירה, שינוי המראה של החלל והשקעה במראה לו, יבטיחו שיפור משמעותי באיכות החיים ויהפכו את השהות בדירה למהנה יותר. עיצוב וילונות לבית, לצד ופתרונות הצללה שונים, בהחלט יוכלו לסייע בעניין זה – ובהשקעה לא גדולה.
הנה כמה טיפים למי שרוצה לעצב את הבית במהירות ובקלות:

9 טיפים לשדרוג חלל הבית באמצעות וילונות

1

הכל תלוי בצבע

כלל ידוע בעיצוב פנים הוא שהשימוש בצבעים יכול לסייע לתחושת המרווח בחלל המעוצב. כך, אם תשתמשו בוילונות בהירים, תקנו לחדר הרגשה של מרחב. וילונות כהים 'יסגרו' את הקירות על הנוכחים ולכן, שימוש מושכל בצבעי הוילונות יכול בהחלט להשפיע על הבית כולו.

2

בחרו בוילונות גדולים

אם אתם מעוניינים ליצור תחושה של חלון גדול (למרות שבפועל הוא קטן למדי) או מראית עין של תקרה גבוהה יחסית, בחרו בוילונות גדולים, וכאלו אשר משתלשלים מהתקרה ועד לרצפה. זה יעשה את העבודה בצורה מרשימה.

3

התאימו את הוילון לצורת החלון

כי היום, אין רק חלונות מלבניים סטנדרטיים. כך למשל, חלונות עגולים יקבלו בברכה וילונות גלילה וחלונות צרים – וילונות צרים עוד יותר, שישאירו חלק מהחלון גלוי ובכך ייתנו תחושה של חלון רחב יותר.

4

בחרו בעובי הוילון המתאים לחדר המעוצב

כך למשל, וילון לסלון מבד עבה במיוחד יתאים במקומות בהם השמש חזקה ומחממת את הבית. וילון דק במיוחד, אשר ישמש לעיצוב בלבד, יתאים בחלונות בהם השמש אינה מבקרת כמעט.

5

עיצוב וילונות לבית חייב להתחשב במהות החלל

וילונות מעוצבים לחדר השינה לא דומים לוילונות המטבח או וילונות האמבטיה. במטבח, למשל, רצוי להתקין וילונות קלים לפתיחה (לדוגמא: וילון ונציאני) ובאמבטיה – וילון דק וקליל שלא יספוג הרבה לחות. בחדר השינה לרוב יותקנו וילונות כבדים ומהודרים יחסית.

6

התאימו את סגנון הוילון לסגנון העיצוב של הבית

חשוב מאוד לשמור על קשר עיצובי מובהק בין הוילונות לבין שאר הפריטים בחדר וסגנון העיצוב הכללי של החלל אותו החלטתם לשנות. לכן, וילונות אוסטריים יתאימו לבית בעיצוב עתיק, חם ו'כבד', בעוד וילון רומאי יתאים לבית מודרני, בעיצוב נקי וקליל.

7

הוילון שלכם יכול 'לשוחח' עם מוצרי הצללה נוספים

פרגולה או סוכך שנמצאים מחוץ לבית או בתוכו (כן, יש גם כאלו) יכולים להפוך את סביבת החלון ליפהפייה ומעניינת, אם ישולבו עם וילון מתאים.

8

הוילונות שלכם יכולים להיות גם פרקטיים

כיום, עיצוב וילונות לבית אינו מתייחס רק למראה וליופי של הוילון. כיום, ניתן לעצב את הבית גם בעזרת וילונות הרבה יותר פרקטיים ושימושיים, בעלי תפקיד נוסף: חסימת רעש, מניעת אבק, סינון בקטריאלי ועוד שלל חידושים.

9

בחרו וילונות קלים לניקוי

ניקוי וילונות – משהו שלרוב לא נחשוב עליו בזמן הקנייה – צריך להוות גם הוא שיקול מרכזי במהלך הרכישה, הרי עיצוב וילונות לבית הוא לא כל העניין. הוילונות הפשוטים ביותר לניקוי הם הוילונות הסינתטיים, אך אם תרצו וילונות מבד טבעי, בדקו היטב האם אפשר לכבס אותו במכונת כביסה, כמו כל בגד רגיל. זו תהיה הדרך הנוחה ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *