בניה קלה: אז איך מתחילים?

בניה קלה, היום בכל מקום, היא אחד הכיוונים המשמעותיים ביותר שעולם הבניין צועד לכיוונו. זאת בגלל העלויות הנמוכות יחסית בהשוואה לבניה המסורתית, כמו גם בגלל הזמן הקצר בו ניתן להקים מבנה באמצעות טכנולוגיות של בניה קלה.

אם בעבר נחשבו מבנים קלים כלא חזקים או בעלי אורך חיים קצר של 5-6 שנים, הרי שכיום באמצעות הטכנולוגיות העדכניות, מבנה כזה מסוגל להגיע לעשרות שנים בטיפול מתאים. העובדה שעלויות הבניה נמוכות יחסית, עושה את המבנים הקלים למועמדים אידיאליים להוספת חדר בבית או במשרד.

כשאתם מעוניינים לבנות מבנה כלשהו בטכנולוגיה של בניה קלה, הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא כמובן להתייעץ עם מומחה. יש מספר לא מבוטל של חברות המתמקצעות בתחום של בניה קלה והם ישמחו לתת לכם ייעוץ. גם אם תצטרכו לשלם כמה שקלים- זה כנראה שווה את זה.

מימון

שאלת השאלות בנושא המימון היא: האם הבנקים מעניקים משכנתאות לטובת מבנים קלים? ובכן, בעקרון המשכנתא הבנקאית מיועדת לנכסים נייחים. בשנים האחרונות עקב השיפור בטכנולוגיה והארכת זמן החיים של המבנים הללו, ישנם בנקים אשר נוטים לאשר משכנתאות למבנים קלים. בעקר אם מדובר בתוספת או שדרוג למבנה אבן קיים.

התכנון הדרוש

תכנון בניה קלה דורש אדם המתמחה בנושא. מומלץ לשכור לטובת העניין אדריכל שזה התחום שלו, כך נוכל להבטיח שהוא מכיר את החומרים ושיוכל לתת לנו את הפתרונות הטובים ביותר בהתאם לטכנולוגיה החדישה ביותר של בניה קלה הקיימת כיום. אנשים רבים יעדיפו ללכת להתייעץ עם אדריכל שהם מכירים ולאו דווקא עם אחד המתמחה בתחום הבניה הספציפי הדרוש להם – זו טעות. כמו ברפואה, לכל אדריכל יש תחום התמחות. אתם רוצים מומחה וכדאי שתחפשו אחריו.

הכנת השטח לבניה קלה

הכנת השטח המוקדמת, תהיה ברוב המקרים הכנת הקרקע. המשמעות היא שתצטרכו לדאוג לפילוס הקרקע (משמע ליישר אותה בצורה מדויקת) ולהידוקה. כמו כן לעתים נצטרך להוסיף מספר יסודות, ובהתאם לתכניות האדריכל נדע אם בכלל יש בכך צורך.

הדבר האחרון והחשוב שתצטרכו לעשות הוא כמובן הנחת צנרת ביוב מבעוד מועד, כדי שיהיה לאן לחבר את המקלחת והשירותים. כל קבלן אמור לדעת לעשות זאת עבורכם את העבודות הבסיסיות הללו ובעלויות לא גבוהות יחסית.

מה עלול לייקר בניה קלה?

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר מתכננים בניה קלה הוא הממ"ד אשר נדרש בארץ על פי חוק. אין פתרון לנושא באמצעות חומרים קלים ולכן הוא ייבנה מבטון יצוק. הדבר מעלה את עלויות הבניה משמעותית אבל זה החוק.

כמו כן, דבר נוסף שיש לו משמעות כלכלית הוא צורת הגג של המבנה. מבנים עם גג שטוח יהיו זולים יותר ממבנים עם גג משופע. זה בגלל שנוח יותר להוביל אותם וניתן לערום אותם אחד על השני, מדובר בדבר שכדאי לשקול בשלב התכנון.

אין ספק כי בניה קלה היא פתרון נוח וזול עבור מגוון רב של צרכים מבניים. אל תשכחו שכמו בכל תחום בחיים מומלץ להתייעץ עם אדם מקצועי שיעזור לכם לא ליפול לבורות ידועים ולנצל את הכסף שלכם בצורה הטובה ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *