בחירת סוככי זרועות

האם אנו יודעים כיצד מיוצרים סוככים? ובכן…

שלד סוכך זרועות

שלד סוככי זרועות מורכב ברובו מאלומיניוום אבל לא רק. החיבור לקיר של שלד הסוכך ובעצם של הסוכך מבוצע באמצעות תפסי אלומיניום בצורת "U” עם רגליים, בדרך כלל מספיקים שני תפסים שכאלה בכדי להחזיק את הסוכך, אבל בסוככים עם יציאה גדולה נהוג לשים צמד תפסים ליד כל זרוע של הסוכך, כך שבסופו של דבר מחזיקים את הסוכך 4 תפסי קיר.

לפעמים ישנם סוככים אשר במקום שתי זרועות סטנדרטיות יש להם שלוש זרועות או יותר. הסיבה להוספת זרוע יכולה לנבוע משתי סיבות: או בכדי לחזק את הסוכך, בייחוד במקומות בהם יש אפשרות לרוח חזקה כגון בשטחים פתוחים, ליד ים או בקומות מגורים גבוהות. סיבה נוספת להוספת זרועות היא סוככים בעלי רוחב מעל ל6 מטרים, לדוגמא סוכך ברוחב של 15 מטרים, וישנם גם סוככים כאלה, למשל בקפה שליד אונברסיטת תל אביב. אי אפשר לצפות שסוכך כל כך גדול יהיה מוחזק על ידי שתי זרועות בלבד. ולכן מחלקים לוגית את הסוכך הגדול למספר סוככים קטנים ומוסיפים זוג זרועות לכל סוכך לוגי. לדוגמא סוכך של 5 מטרים ויציאה של שני מטרים מצריך שתי זרועות, ולכן סוכך עם יציאה זהה וברוחב של 10 מטרים מצריך 4 זרועות וכן הלאה.

יש לשים לב שלא ניתן לשים את כל האורכים של הזרועות על כל הרוחבים של הסוככים, ולרוב אנשים ולקוחות לא מודעים לכך. לדוגמא בסוכך שהרוחב שלו 3 מטרים אפשר לשים רק זרועות שהיציאה שלהם שתיים וחצי מטרים ואי אפשר לשים זרועות עם יציאה של שלושה מטרים. במידה והצורך הוא חזק ואין אפשרות אחרת ניתן להתגבר על הבעיה באמצעות מנגנון שנקרא מנגנון הצלבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *