ריהוט ירוק לבית

מדריך עיצוב זה עוסק גם בעיצוב רהיטים אך אין זה חיים פשוטים להיות מעצב רהיטים. בחוזה הלא כתוב שלך עם העולם נכתב שאתה בעצם בעסק של שיפור חייהם הביתיים של אנשים כמו גם סביבת העבודה שלהם. אולם האקולוגים אומרים לך כי העיסוק שלי ייצור ריהוט מעוצב למעשה עשוי לפגוע בכדור הארץ. אם הבחירה היא או לייצר ריהוט מעוצב על חשבון הפלנטה שלנו או להפסיק לייצר ריהוט מעוצב ואז אנשים יסבלו מזה.

התחממות כדור הארץ זהו מונח שכולנו מכירם אותו, ורק מעטים מאיתנו אם בכלל יעסקו בפעילות שהיא אנטי אקולוגית. בתחום הריהוט מעוצב, מעצבי פנים רבים תרים אחר דרכי עבודה חדשות אשר יפגעו כמה שפחות בסביבה. הם רוצים שהעבודות שלהם יבטאו את חוש האחריות שלהם מעבר לצורך ולרצון לייצר את הרהיט היפה ביותר – דבר זה למעשה כולל שימוש בחומרים ממוחזרים וכיוצא באלה.

דיוויד קולוול, מעצב רהיטים מפורסם, אשר גר בווילס, אשר מוביל חברה מובילה כבר 30 שנה, נחשב לחלוץ בעיצוב רהיטים ובגימורים נקיים. הריהוט מעוצב של קולוול נעשה מחומרים טבעיים הגדלים ביערות. ומבסס את תהליך ייצור הריהוט מעוצב על חיסכון באנרגיה אשר מביא לכך שהעץ שבו הוא מעצב חזק יותר. קולוול מאוד נלהב בכל מה שנוגע לשימור הסביבה, הוא טוען כי הם עושים שימוש בעפר למשל מאחר וקל מאוד לחדש את המלאי. הוא מוסיף כי הם עושים שימוש בעצים צעירים שנזרקו מן היער על מנת שיחדור אור ליער ויגיע עד לגוף העץ ואשר בדרך כלל נזרקים. וכל זאת גם מאחר שזה מספק פרנסה לאנשים ולקהילת העובדים והמתגוררים בקרבת היערות. החברה של קולוול, מייצרת מגוון רחב של ריהוט מעוצב מן החומרים הללו ומציעה רהיטים כגון: ספות, כורסאות, מזנונים וכסאות. והגיאומטריה שבה מעוצב הריהוט פשוט מדהימה.

הלקוחות של קולוול פשוט אסירי תודה על העובדה שהרהיטים שלהם לא רק יפים כי אם גם נעשים מחומרים ידידותיים לסביבה ושהייצור שלהם איננו מבזבז אנרגיה. "אני חושב שאנשים כיום מודאגים יותר מתמיד בנוגע לסביבה ואם תינתן להם הזדמנות להחליט האם לקנות ריהוט אקולוגי לריהוט מעוצב שאיננו אקולוגי הם יבחרו בריהוט האקולוגי", אומר קולוול.

גיי מרטין הוא מעצב רהיטים ואנשים רבים חשבו כי הוא זה שאמור היה לזכות בפרס ג'רווד לרהיטים, בשנה שחלפה. הוא למד פיסול בסיינט מרטין ואח"כ עבד עבור פסל בשם אנטוניו קארו, בטרם פתח חברה משל עצמו -סטודיו לעיצוב רהיטים בשנת 1984. אז הוא עיצב את מה שהוא מכנה " ריהוט הנשען על פילוסופיית בורות ויהירות". הפילוסופיה שלו כיום בעיצוב רהיטים נסמכת על חומרים מסביבת החיים הקרובה שלו. כשעבד באוסטרליה אז עשה שימוש בחומרים שמצא שם, כפי שמצא אותם. הוא חי אז במערב דורסט העירונית, שם הייתה לו גישה לעצי פשתן ולעפר.

עם חומרים קשיחים אלו ועם דלי של נעצים הוא ייצר ריהוט מעוצב אשר הושפע מן המסורת האמריקנית המקומית של רהיטי מקלות אשר פותחו על ידי המתיישבים הראשונים. ללא דבק, ללא לכה והברקה מלאכותית, רק עץ ונעצים. מהם הוא מייצר ריהוט מעוצב כגון כסאות, כסאות נדנדה, שולחנות, מדפים ואף דוכנים.

אם כן, ניתן לומר שענף הריהוט מעוצב נרתם כמו ענפי אומנות, צריכה, ועסקים אחרים לשימור הסביבה ומקפידים על חיסכון באנרגיה ושימוש בחומרים אקולוגיים תוך שמירה קנאית על הסגנון האומנותי הייחודי שלהם. אז מי אמר שלא ניתן בד בבד הן לשמור על הסביבה והן ליצור יצירות אומנות שימושיות ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *