לימודי עיצוב אופנה

לימודי עיצוב אופנה הופכים יותר ויותר מבוקשים בשנים האחרונות. בהשוואה לעבר, יש יותר אופציות למקומות שבהן ניתן ללמוד את המקצוע וגם צצו בתחום מקצועות חדשים שבעבר לא היו קיימים. לדוגמא, עמדת הסטייליסט: זו משרה המיועדת לבעלי טעם משובח בביגוד, שתפקידם לגרום ללקוחות להיראות לא פחות אניני טעם ומעודכנים. בשביל רבים תחום האופנה נראה כמעט בלתי חדיר, אולם כדאי לזכור שכל מעצב החל את דרכו כתלמיד חסר ניסיון.

מה כוללים לימודי עיצוב אופנה?

תכניות לימודי האופנה משלבות ברוב המקרים את הצד המעשי והצד התיאורטי. הצד התיאורטי מעניק לתלמידים את הרקע ההיסטורי של תחום האופנה, כמו למידת סגנונות אופנה מרכזיים ששגשגו בעבר, על מנת להבין את תחום האופנה כתחום בעל רצף היסטורי מסוים. הכרה של סגנונות עבר עשויה גם לשמש מעצבי אופנה בקולקציות המשתמשות במוטיבים מהעבר- מה שאנחנו מכירים כרטרו.

כך למשל אנחנו יכולים להבחין בתצוגות אופנה קולקציות המושפעות מאוד מאופנת הפאנק, האופנה הויקטוריאנית או מאופנת ילדי הפרחים של שנות השישים. היכרותם המעמיקה של מעצבי אופנה עם אופנות העבר היא זו המאפשרת להם לשלוף ברגע הנכון את האזכור מהעבר, או להמציא סגנון חדש שנשען על סגנון נוסטלגי אחר. צד זה של לימודי עיצוב אופנה יעניק ללומדים את היכולת 'לצטט'- חלק חשוב מהתהליך של יצירת משהו חדש.

הצד הפרקטי של לימודי עיצוב אופנה

לצד החלק התיאורטי, חלק לא פחות מרכזי בלימודי האופנה – ואולי החשוב ביותר בהם – הוא החלק המעשי. לא מעט אנשים חושבים על רעיונות עיצוב פורצי דרך ויצירתיים, אולם רק מי שמסוגל גם להוציא אותם לפועל יממש את עצמו כמעצב.

הלימודים כוללים גם צדדים טכניים רבים כמו עבודה עם טקסטיל והכרת בדים שונים, ציור טכני, תפירה ותדמיתנות. במהלך הלימודים רוכשים הסטודנטים מושגי יסוד באופנה, מתנסים בתחומים רבים כמו פיתוחי בדים ועיצוב קולקציות, מה שמכין אותם בצורה הטובה ביותר לעולם האמיתי שמחכה להם מחוץ לכותלי המוסד.

היכן לומדים לימודי עיצוב אופנה?

בדומה לתחום של עיצוב פנים, יש כיום פריחה בכמות האופציות של לימודי עיצוב אופנה. מכיוון שהאופציות רבות, כדאי לעשות חקר שוק ולבדוק מה אופיו של כל מוסד לימודי. לדוגמא, אם אתם רוצים להתנסות בתחום, רק כדי להרגיש אם זה מה שבאמת מתאים לכם, מומלץ לבחור בקורס קצר. אם אתם מעוניינים בקריירה בתחום, לימודים מעמיקים יתאימו לכם הרבה יותר. אלו חלק מהאופציות הקיימות כיום בשוק בתי הספר הפרטיים:

  • המדרשה לאופנה
  • מכון יעל לעיצוב אופנה ותדמיתנות
  • מכון אבני
  • ארטי שנקר
  • בצלאל
  • האקדמיה לעיצוב אופנה
  • ביטוי- מכללת בוטיק לאמנות ועיצוב
  • קווים- בית הספר לעיצוב פנים ואדריכלות

אפשרויות התעסוקה לבוגרים של לימודי עיצוב אופנה

כל מעצב אופנה בוחר לו נתיב שבו הוא מבקש להתמקד. בגדי כלה, בגדים תחתונים או אופנה עילית הן רק חלק מהאופציות בהן ניתן לבחור במהלך הלימודים. בהתאם לתחום שבו התמחה הסטודנט במהלך הלימודים, הוא יפנה לסטודיו או לחברת אופנה המחפשים עובדים. בוגרים רבים נוהגים לעשות את הצעדים המקצועיים הראשונים בעולם האופנה בבתי אופנה מוכרים, עד שהם מתמקצעים. למרות זאת, היופי בתחום הוא העובדה שכל אחד יכול לפתוח עסק משלו ולהיות עצמאי. אם סיימתם זה עתה לימודי עיצוב אופנה, דעו כי אתם יכולים לעשות הכל בעצמכם. עוד תופתעו מהמקום אליו תגיעו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *