תכנון חדרי שינה באמצעות פנג-שואי

תורת הפנג-שואי מתמקדת במונח ה"צ'י", המתייחס לאנרגיית החיים. לפי תורה זו, אנרגיית הצ'י סובבת אותנו מכל עבר ואף קיימת בנו. אם מעצבים את הבית, לרבות את החדרים בתוכו, לפי תורת הפנג-שואי, זרימת האנרגיה באותו חדר תהיה חיובית ותגרום לכך שחיינו יעברו מעין מהפכה שקטה וחיובית. הפנג-שואי מתייחס במיוחד למושגים "יין ויאנג" בשילוב עם חמשת היסודות. הבית, מהווה מקור אנרגיה בעל יסוד משלו גם כן. יסוד זה נקבע, בין היתר, על פי כיוון הדלת, צבעי הבית, מיקום החפצים וכדומה. על מנת שהבית יקרין אנרגיות חיוביות, חשוב שתהיה התאמה בין יסוד האדם לבין יסוד הבית.

חדרי שינה מהווים סביבה מרכזית בחיינו, בה אנו מבלים את מרבית זמננו. עיצוב חדרי שינה על פי תורת הפנג שואי אמור לעזור ביצירת סביבה חיובית שמקרינה עלינו ומעוררת אגירת כוחות מחודשים. לדוגמא: צביעת קירות חדר שינה בצבע קרם, ירוק, כחול או טורקיז הם צבעים מומלצים מבחינת הפנג-שואי. צבעים מהם יש להימנע הם צבעים חמים ונועזים כגון צהוב, אדום או כתום. בנוסף, הפנג-שואי מדגיש כי חדר שינה בו החלון ממוקם בקו ישר עם הדלה, מאבד אנרגיה חיונית אשר "בורחת" מהחלון. דלת הכניסה לחדר שינה צריכה להיות פנויה ומזמינה ככל שניתן – כך שלא תמוקם גם מול ארון בגדים גדול או רהיטים גדולים החוסמים את כניסת הצ'י לחדר השינה.

כשמעצבים חדרי שינה, שימו לב למיקום המיטה. הפנג-שואי מדגיש כי אסור למקם את המיטה מול הדלת בקו ישר. מומלץ כי ראש המיטב יהיה צמוד לקיר ושמרגלות המיטה לא יפנו בקו ישר אל דלת חדר השינה. עיצוב לפי פנג-שואי מדגיש אף כי מבחינת תאורה בחדר שינה, חשוב לבחור תאורה סולידית יחסית ולהימנע ממנורות תקרה ישירות. בנוסף, יש להימנע מלתלות מראה במרחב חדר שינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *